Hyundai mieri vysoko – prototyp vysoko výkonného Ioniq 6 N má vraziť do segmentu športových EV s viac než 600 kôňmi, dual‑motor pohonom a agresívnym dizajnom. Zatiaľ len koncept, no v srdci jazdných fanúšikov hýri nadšením.

Hyundai Ioniq 6 N Zdroj: Hyundai

Nádej AS Éra „N“ až 641 hp

Hyundai N divisón oficiálne potvrdil, že Ioniq 6 N príde v lete 2026 – a vyzerá, že výkon prekoná sedan Ioniq 5 N (641 hp, 772 Nm). Platí to najmä vďaka dual‑motor konfigurácii a výkonovej orientácii „Corner Rascal“, zameranej na šport po vzore Porsche Taycan 4S.

Hyundai Ioniq 6 N Zdroj: Hyundai

Dizajn: široké blatníky a superschopnosti

Prototype testované naposledy obsahujú výrazne rozšírené blatníky, veľké zadné krídlo a športové detaily podľa „N“ DNA. Inšpirácia konceptom RN22e je jasná – agresívnejší nárazník, športový difúzor a typické N pruhy zvýrazňujú charakter sedanu s ambíciou driftovať.

Hyundai Ioniq 6 N Zdroj: Hyundai

Chladenie, aerodynamika a dual‑motor

Vyšší výkon vyžaduje robustné odvetranie – prototypy ukazujú predné otvory a vertikálne čeľuste prispievajúce k účinnému prívodu vzduchu. Adaptívna aerodynamika (VRN22e ozdoba) naznačuje, že Ioniq 6 N pôjde z cesty tam, kde ostatné EV zostávajú stáť.

Hyundai Ioniq 6 N Zdroj: Hyundai

Kedy a pre koho?

Oficiálny debut sa plánuje na júl 2026, pravdepodobne na Goodwood Festival of Speed, pričom predaj začne neskôr v roku 2026. S cenou blížiacou sa Model 3 Performance, ale s dôrazom na zábavu z jazdy a športový štýl, zamieri hlavne na fanúšikov elektrického driftu i quattro zážitkov.

Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...