Juhokórejská automobilka sa konečne rozhodla riešiť jeden z najväčších problémov svojich úspešných modelov. Osemstupňová dvojspojková prevodovka, ktorá poháňa verzie s 2,5-litrovým turbomotorom, sa ukázala ako nevhodná pre toto obľúbené rodinné SUV.
Majitelia sa sťažovali na trhavé preraďovanie
Majitelia Santa Fe aj Santa Cruz si dlho sťažovali na nevypočítateľné správanie prevodovky. Najhoršie sa prejavovala v mestskej premávke, kde trhavé preraďovanie a zlá odozva pri nízkych rýchlostiach robili z jazdy nepríjemný zážitok.
Paradoxne, hybridná verzia Santa Fe s klasickou šesťstupňovou automatickou prevodovkou funguje bez najmenších problémov. To len podčiarkuje, že chyba nebola v koncepcii vozidla, ale v samotnej prevodovke.
Reklamácie viedli k nákladným výmenám
Dvojspojková prevodovka sa stala finančnou záťažou nielen pre majiteľov, ale aj pre samotný Hyundai. Množstvo reklamácií často končilo kompletnou výmenou prevodovky na záručné náklady výrobcu. Zákazníci pritom museli čakať týždne na náhradné diely a opravu.
Oficiálne Hyundai tvrdí, že rozhodnutie o zmene prevodovky pre klasickú automatickú prevodovku s hydrodynamickým meničom je výsledkom normálneho vývoja. V skutočnosti ide pravdepodobne o núdzové riešenie problému, ktorý poškodzoval reputáciu značky.
Kia si zachováva dvojspojkový systém
Zaujímavé je, že sesterská značka Kia neplánuje podobné zmeny. Napriek tomu, že obe značky patria do toho istého koncernu a zdieľajú mnoho komponentov, na americkom trhu fungujú nezávisle. Kia zatiaľ tvrdí, že so svojou dvojspojkovou prevodovkou problémy nemá.