Model i30 patrí dlhodobo medzi piliere značky Hyundai na slovenskom trhu. Aj napriek veľmi dobrým predajným číslam však automobilka postupne zužuje ponuku a reaguje na meniace sa preferencie zákazníkov aj prísnejšie emisné požiadavky. Najnovšie zmeny zasiahli technicky jednoduché verzie, ktoré mali medzi vodičmi stále svoje miesto.

Koniec atmosférického motora 1.5 DPi
Jednou z najvýraznejších zmien je ukončenie výroby benzínového štvorvalca 1.5 DPi. Išlo o motor bez preplňovania a bez elektrickej asistencie, ktorý stavil na klasickú konštrukciu a nepriame vstrekovanie paliva. 

Zdroj: FCD.eu

Práve jednoduchosť bola jeho hlavnou výhodou, najmä pre motoristov hľadajúcich dlhodobú spoľahlivosť a nižšie servisné náklady. V nových konfiguráciách sa už tento agregát neobjaví a dostupné sú len vozidlá, ktoré sú fyzicky na sklade u predajcov.

Fastback sa lúči pre slabý záujem
Z ponuky zároveň mizne aj tretí karosársky variant Fastback. Ten mal ambíciu osloviť zákazníkov hľadajúcich športovejší vzhľad, no na slovenskom trhu sa výraznejšie nepresadil. Od nového modelového roka bude i30 dostupná už len ako hatchback a kombi. Ak má niekto o Fastback stále záujem, musí rátať s obmedzeným výberom skladových kusov.

Čo ostáva v ponuke
Hyundai i30 napriek tomu zostáva veľmi úspešným modelom. Na Slovensku patrí medzi najpredávanejšie vozidlá značky a dominantné postavenie má najmä verzia kombi. V aktuálnej ponuke ostávajú už len preplňované benzínové motory, konkrétne trojvalec s objemom jeden liter a výkonnejší štvorvalec s objemom jedna celá šesť litra.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.