Honda po 25 rokoch oživuje jeden zo svojich najslávnejších modelov. Prelude, ktorý naposledy opustil výrobné linky v roku 2001, sa vracia s radikálne odlišnou koncepciou. Zatiaľ čo predchádzajúce generácie stavali na atmosférické motory a manuálne prevodovky, nový Prelude ide cestou elektrofikácie a automatizácie.
Dizajn a technické riešenie
Nový Prelude sa výrazne líši od svojich predchodcov. Prvýkrát v histórii modelu využíva platformu Civic a namiesto tradičného kufra má trojdverovú karosériu s otváraním celej zadnej časti. Napriek tomu si vizuálne zachováva charakter kupé s dlhou kapotou a krátkou zadnou časťou.
Auto sa môže pochváliť širokými rozchodmi kolies zhodnými s Civic Type R, od ktorého si požičalo aj adaptívne tlmiče, dvojosé predné vzpery eliminujúce riadenie výkonom či brzdy Brembo s 13,8-palcovými kotúčmi vpredu.
Hybridný pohon bez manuálu
Pod kapotou pracuje hybridný systém kombinujúci 2,0-litrový Atkinson motor s dvoma elektromototormi, známy z modelu Civic Hybrid. Celkový výkon dosahuje 200 koní a 315 Nm krútiaceho momentu, čo sa zhoduje s výkonom poslednej generácie Prelude z roku 2001.
Kontroverzným rozhodnutím je absencia manuálnej prevodovky. Honda namiesto toho použila svoj "direct-drive" systém, ktorý simuluje tradičné radenie. Nová funkcia "S+ Shift" dokonca predstiera držanie rýchlostí a synchronizáciu otáčok pri preraďovaní.
Prémiový interiér a cena
Kabína Prelude ponúka kvalitné materiály, 10,2-palcový digitálny klaster s množstvom možností nastavenia a 9-palcový dotykový displej s Google softvérom. Predné sedadlá majú jedinečný asymetrický dizajn s väčšou podporou pre vodiča.
Honda zatiaľ nezverejnila oficiálnu cenu, očakáva sa však, že sa bude pohybovať okolo 35 000 eur. Prelude by mal doraziť na trh koncom tohto roku. Otázkou zostává, či si nájde svoje miesto na trhu v dobe dominancie SUV.