Spomalenie expanzie elektromobilov prinútilo jednu z najvýznamnejších japonských automobiliek k zásadnej zmene kurzu. Honda, ktorá ešte nedávno ohlasovala reštart svojho elektromobilového programu, dnes priznáva, že realita trhu je odlišná od očakávaní. Generálny riaditeľ Tošihiro Mibe otvorene hovorí o rastúcej neistote v podnikateľskom prostredí a potrebe prispôsobiť sa skutočnému dopytu po hybridných vozidlách.

Dramatické zníženie cieľov pre elektromobily

Honda pôvodne počítala s 30-percentným podielom elektrických áut na svojich celkových predajoch do roku 2030. Tento cieľ však výrazne upravila nadol - na iba 20 percent. Generálny riaditeľ Tošihiro Mibe priznal, že neistota na trhu s elektromobilmi rastie a spoločnosť musí reagovať na skutočnú situáciu.

Zdroj: Honda

Úspora takmer 19 miliárd eur

Finančné dôsledky tejto zmeny sú významné. Honda pôvodne vyčlenila na vývoj elektromobilov a ich softvéru 61 miliárd eur, túto sumu však zredukovala o 18,5 miliardy eur na konečných 42 miliárd eur.

Kanadský mega-projekt na čakanie

Plánovaný mega-projekt v kanadskom Ontáriu za najmenej 10 miliárd eur, ktorý mal zahŕňať továrne na elektromobily aj batérie s kapacitou 240 tisíc vozidiel ročne, sa odkladá.

Miliardy eur sa presunú na hybridné technológie

Honda sa namiesto toho sústreďuje na hybridné technológie. V rokoch 2027 až 2031 plánuje uviesť na trh až trinásť nových hybridných modelov. Ambicióznym cieľom je znížiť náklady na novú generáciu hybridov až o 50 percent v porovnaní s modelmi z roku 2018 a o viac ako 30 percent oproti tým z roku 2023.

Zdroj: Honda

Nové hybridy majú byť nielen úspornejšie o 10 percent, ale aj dostupnejšie a podľa slov Hondy "zábavnejšie pri šoférovaní". Automobilka tak reaguje na rastúci dopyt po hybridných vozidlách, ktoré považuje za kľúčové pre prechodné obdobie smerom k plnej elektrifikácii.

Táto stratégická zmena odráža realitu automobilového trhu, kde si elektromobily zatiaľ nenašli očakávanú popularitu medzi bežnými spotrebiteľmi.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.