Honda vstúpila na trh plnohodnotných elektrických motocyklov modelom E‑VO, dostupným výhradne v Číne z dielne Wuyang‑Honda. Ponúka výkon 15,3 kW (~20 hp), maximálnu rýchlosť 75 mph (121 km/h) a dojazd až 170 km (WMTC). Navyše prichádza s kompletnou výbavou ako 7″ TFT displej, natívna navigácia, 1080p kamery či tempomat, pričom cena začína na CNY 29 999 (~USD 4 200).

Café Racer s dušou moderného EV

E‑VO kombinuje retro dizajn s EV technológiou – čisté línie karosérie nadväzujú na štýl klasického motocyklu, no pod kapotou nájdete Batériu s kapacitou až 6,2 kWh, ktorá zabezpečuje dojazd až 170 km WMTC a umožňuje dosiahnuť rýchlosť 121 km/h.

Patent uchytenia batérie Zdroj: Honda

Výbava a konektivita aj na úrovni prémiového segmentu

Na palube čakajte kompletný 7″ TFT displej s pripojením NFC, navigáciu, TPMS, tempomat, tri jazdné režimy, výstražný videorekordér s frontálnou aj zadnou kamerou či režim cúvania. Interiér pripravený na smart jazdu za cenu civilného e-biku.

Patent uchytenia batérie Zdroj: Honda

Cena, hmotnosť a parametre

Cena začína na USD 4 200 pre základný model (4,1 kWh batéria), vyšší model s 6,2 kWh batériou sa predáva za USD 5 100. Hmotnosť je odhadnutá medzi 143 až 157 kg, zrýchlenie 0–50 km/h zvláda za približne 2,8 s, čo je pre túto triedu solídny výkon.

Honda Activa E Zdroj: Honda

Strategický krok pre Honda: vstup silou do EV scény

Honda plánuje do roku 2025 uviesť najmenej 10 elektrických modelov vrátane klasických motocyklov a e-scooterov. E‑VO predstavuje jej prvý plnohodnotný kamenný vstup do segmentu elektrických motocyklov pre dospelých – a to najmä v Ázii, kde dominujú čínske značky. Mobilita novej generácie podľa Vízie 2050 je tu pomaly na dosah.


Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...