Honda vstupuje do novej éry elektrických skúterov s modelom CUV e: – kompaktnom crossover–scootri s dvomi vymeniteľnými batériami a výkonom 6 kW. Ide o prvý krok značky k sériovej elektrickej mobilite, kombinujúci praktickosť, komfort a jednoduchosť pre každodenné mestské použitie.

Ostrá definícia kategórie „CUV“

CUV e: znamená Clean Urban Vehicle electric – ide o druhú generáciu čističov mobility po EM1 e: Model je určený ako robustnejší, všestrannejší skúter na každodenné jazdenie, ktorý využíva vymeniteľné Mobile Power Pack e: batérie. Dve jednotky s kapacitou 1,3 kWh každá zabezpečujú dojazd cez 70 km a maximálnu rýchlosť 83 km/h.

Honda CUV e Zdroj: Honda

Inteligentná technika a komfort

Výkon elektromotora 6 kW (≈ 8 hp) a 22 Nm krútiaceho momentu dáva CUV e: dynamiku porovnateľnú s 110–125 cm³ spaľovacím motorom. Tri jazdné režimy (Sport, Standard, Econ) umožňujú prispôsobiť výkon, efektívnosť a dojazd. Prístrojová výbava zahŕňa 5″ alebo voliteľné 7″ TFT s navigáciou a telematikou viazanou na aplikáciu RoadSync Duo® pre plánovanie trás podľa úrovne nabitia batérie.

Dizajn pre každý deň

Honda stavia na jednoduchých líniách bez prepätých detailov. Flat‑floor karoséria, LED osvetlenie a vode‑odolný dizajn podčiarkujú mestský charakter modelu. S výškou 760 mm a hmotnosťou len ~120 kg je auto jednoduché na ovládanie aj pre začiatočníkov; navyše systém Easy Reverse uľahčuje parkovanie v úzkych priestoroch.

Honda CUV e Zdroj: Honda

Vymeniteľné batérie = flexibilita

Výhodou sú dve swappable batérie, každá s hmotnosťou približne 10 kg, ktoré možno nabíjať mimo vozidla a dopĺňať priamo doma alebo v práci. Plné nabitie jednej batérie trvá asi 6 hodín (0–100 %), resp. cca 3 hodiny pri 25–75 % . Technológia podporuje viac ako 2 500 nabíjacích cyklov a podporuje budúce plány výmeny batérií.

Praktickosť a príslušenstvo

CUV e: ponúka užitočný vnútorný priestor s USB‑C zásuvkou, predný vnútorný vreckový priestor a zadný nosič. Rozmery a vyhotovenie umožňujú použiť top‑boxy, plexištíty aj chrániče rúk . Cena sa aktuálne pohybuje okolo €4 600 (~£ 3 999) v Európe – výrazne konkurencieschopná oproti 125 cm³ alternatívam.


Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...