Za tých pár rokov, čo tento kúsok brázdi cesty v omladenom kabáte, mi cez ruky prešli dve naftové motorizácie 1.6 i-DTEC s náhonom na obe nápravy. Rozdiel bol iba v tom, že jeden motor spolupracoval s manuálom a druhý s 9-stupňovým automatom. Predtým som si posvietil aj na naftový základ s predným pohonom (ešte pred faceliftom). Problémom však bola vždy pomerne vysoká nadobúdacia cena.

Honda CR-V 2.0 i-VTEC 4x4

Keď chcete mať dnes Hondu CR-V s naftovým motorom a náhonom na všetky štyri kolesá, musíte ísť rovno do tretieho stupňa výbavy „Elegance“ a zaplatiť minimálne 28 650€, už po zľave. Preto som sa rozhodol na krátky test vyskúšať aj variant s benzínovým štvorvalcom 2.0 i-VTEC 4WD so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Dostupný je od prvého stupňa výbavy „S“ a stojí 22 650€, tiež po zľave. V stupni výbavy „Elegance“ máte s týmto istým motorom k dobru ešte stále nezanedbateľné dve tisícky oproti nafte.

Dvojliter je ešte stará škola, teda bez prepĺňania a extrémneho výkonu. Podľa papierov dosahuje 114 kW, čo je len o 4 kW menej ako 1.6 i-DTEC BiTurbo. Štartovanie sprevádza zdravý tlmený zvuk, na voľnobehu v studenom stave ho riadiaca jednotka nechá na pár sekúnd točiť do 1500 ot./min. Po zohriatí nastane kultivovaný prejav a štyri valce pracujú v nízkych otáčkach v tichom režime, bez zbytočných tónov navyše.

Honda CR-V 2.0 i-VTEC 4x4

Zákazník vyberá z pohonu prednej alebo oboch náprav a z nami testovaného 6-stupňového manuálu alebo 5-stupňového automatu. Osobne si myslím, že mnou otestovaná voľba so 4x4 a manuálom je absolútne najlepšia alternatíva. Prenosy síl medzi oboma nápravami posádka nezareaguje, s manuálom sa radí presne v krátkych dráhach a samotný dvojliter vie poskytnúť dve tváre pracovného tempa.

Prvé tempo, defenzívne, som využíval asi najčastejšie. Za volantom vládne mimoriadny komfort a pohodička. To je podmienené kvalitným spracovaním interiéru i podvozka, takže vodič iba riadi auto a nikam sa neponáhľa. Defenzívnou jazdou som nebol brzdou v premávke a spotreba benzínu sa ustálila na hodnote 7,4 litra na 100 km. S menšou hodnotou už nerátajte v praxi, pokiaľ budete toto SUV brať i na jazdy po diaľnici.

Honda CR-V 2.0 i-VTEC 4x4

Druhé tempo, dynamické, nie je úplne to ideálne pre Hondu CR-V. Netýka sa to iba benzínu, ale aj nafty. V každom prípade, ak príde na predbiehanie a dohnanie času na pracovné stretnutie, môžete sa spoľahnúť, že agregát od 3500 ot./min. začne krásne ťahať až do maxima 6600 ot./min. Na palube vtedy zavládne hrobové ticho od posádky a slušný hluk z pod kapoty motora. Spotreba rastie postupne aj cez desať litrov benzínu na 100 kilometrov.

Honda CR-V je jedno výborné rodinné SUV, ktoré má u mňa niekoľko dôležitých plusov. Zo starších testov sa dozviete, že ide hlavne o kvalitné spracovanie interiéru, veľmi dobré priestorové pomery pre posádku i batožinu a komfortný podvozok. CR-V nie je stavané do ťažkého terénu, skôr má za úlohu poskytnúť lepšiu adhéziu na šmykľavom povrchu cesty.

Honda CR-V 2.0 i-VTEC 4x4

Šesťtisícová úspora na nadobúdacej cene dáva do pozornosti základný agregát 2.0 i-VTEC 4WD oproti nafte. Pokiaľ hľadá niekto kvalitné japonské SUV do rodiny na každodenné jazdenie, neprejazdí viac ako 20 000 kilometrov ročne, potom je táto alternatíva ako šitá pre neho.

Cenník Honda CR-V

Pre zväčšenie stačí kliknúť na obrázok

Technické údaje Honda CR-V

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.