Nový prístup k výkonu aj dizajnu

Zabudni na mierne konzervatívny dizajn predchádzajúcich CB-čiek. CB1000 Hornet SP je ostrá, agresívna a sebavedomá. Honda sa pri nej inšpirovala streetfighter estetikou a pridala prvky, ktoré by si čakal skôr pri špeciáloch typu Fireblade. Výsledkom je motorka, ktorá nepôsobí ako kompromis – ale ako výkonný manifest.

Viac než len veľký brat

Pod kapotou bije srdce známe z Fireblade – prepracovaný štvorvalec s objemom 999 cm³ naladený na viac než 150 koní. No to nie je všetko. Honda pridala semiaktívne odpruženie Showa, brzdy Brembo Stylema, viacstupňovú kontrolu trakcie, wheelie control a plne nastaviteľné jazdné režimy. SP verzia je dôkazom, že nejde len o stylingový facelift – toto je technicky vyšperkovaný stroj.

Honda CB1000 Hornet SP - Zdroj: Honda
Technika, ktorá má váhu

Okrem výkonu zaujme aj hmotnosť – suchá váha len okolo 200 kg. V kombinácii s ostrou geometriou rámu a elektronickým balíkom ide o jeden z najobratnejších strojov vo svojej triede. TFT displej s konektivitou, podpora navigácie aj customizovateľné režimy jazdy robia z Horneta stroj, ktorý dokáže byť priateľský v meste, ale aj poriadne drsný na okruhu.

Pre koho je stvorený?

CB1000 Hornet SP cieli na jazdcov, ktorí už niečo presedeli, no nechcú cestovateľa ani plnohodnotný superbike. Je to ideálny mix výkonu, štýlu a použiteľnosti. Na bežné výjazdy je civilný, no keď zatiahneš, má čo ponúknuť aj skúseným jazdcom. A vďaka cene (ktorá zatiaľ nie je oficiálna, no očakáva sa nižšia ako pri konkurencii typu KTM Super Duke R) pôjde o mimoriadne atraktívny pomer výkon/cena.

Honda CB1000 Hornet SP - Zdroj: Honda
Japonský návrat ku koreňom, no s moderným štipľavým twistom

Honda CB1000 Hornet SP nie je len ďalším veľkým naháčom. Je to vyhlásenie. Kombinácia tradície Horneta, moderných technológií a úprimného jazdeckého zážitku. Pre tých, čo hľadajú výkonný naked s dušou, ktorý si nepotrebuje nič dokazovať – len sa viezť. Rýchlo, presne, a štýlovo.

Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...