Honda prichádza s revolučnou CB1000 Hornet SP (2025) – pohlcujúci streetfighter s výkonom 155 hp, podvozkom typu top triedy a cenovkou pod 11 tisíc USD, ktorý stavia novú laťku medzi naked liter‑moto. Hornet SP prináša priamočiary výkon a športovú výbavu bez zbytočných kompromisov.

Motor a výkon – kultivovaný, no dramatický

Hornet SP staví na 1000 cm³ štvortaktnom rádiuse motorov zo superšportového CBR1000RR. Výkon 155 hp pri 11 000 rpm a krútiaci moment 107 Nm poskytuje dynamické zážitky – pričom stredný pás je nabitý okamžitou odozvou vďaka úpravám kompresného pomeru 11,7:1 a menším škrtiacim klapkám. Takmer identická technológia potvrdzuje jeho apel ako mestského „supernaked“.

Honda CB1000 Hornet SP Zdroj: Honda

Top podvozok a brzdy – komfort a kontrola

Predná vidlica Showa SFF‑BP 41 mm spolu so zadným Öhlins TTX36 tlmením vytvára dvojicu, ktorá zvládne agresívnu jazdu i každodenné použitie. Obutie dostalo športovo presnosť, hoci sedlo mohlo byť pohodlnejšie. Vpredu nájdeme dvojicu 310 mm kotúčov s Brembo Stylema brzdami, do ktorých sa vodič okamžite zamiluje.

Elektronika a komfort – TFT, quick‑shifter a RoadSync

Hornet SP ponúka 5″ farebný TFT displej s integráciou mobilu cez aplikáciu Honda RoadSync. Rýchle radenie bez spojky (quick‑shifter + blipper), tri jazdné módy, tri úrovne kontroly trakcie a nastaviteľná brzdná sila dopĺňajú výbavu, ktorá spravila zo supernaked dostupného pomocníka pre štýlovú jazdu.

Honda CB1000 Hornet SP Zdroj: Honda

Ergonomika a jazdné vlastnosti – mestský aj okruhový charakter

Vďaka relatívne nízkej výške sedla 810 mm a vyváženému rozloženia hmotnosti (51/49) sa Hornet SP správa obratne v uliciach i na okreskách. Rámová tuhosť (twin‑spar oceľ) pri presadzovaní do zákrut dodáva jazdcom sebadôveru aj na limit.

Cena a dostupnosť – performancia bez bankrotu

S odporúčanou cenovkou $10 999 + poplatky (cca 9 999 GBP v UK) stojí Hornet SP výrazne menej než podobne vybavené naháče. Napriek tomu prináša výbavu na úrovni prémiových modelov – Öhlins, Brembo, quick‑shifter, TFT displej – a to všetko z čisto japonskej výroby.


Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...