Honda predstavila v roku 2016 koncept 300 TT Racer, návrh retro café‑racera postavený na platforme CB300F/CB300R. Po rokoch potenciálnej výroby dostal nový impulz vďaka patentovaniu dizajnu a pozitívnej odozve komunity. Platforma 286 cm³ motoru a minimalistický štýl dávajú predpoklad možnému uvedeniu do produkcie, najmä na indickom trhu.

Poklady z Bangkoku – dizajn ovplyvnený retro estetikou

Motorbike concept bol odhalený na Bangkok International Motor Show v roku 2016, navrhnutý thajskou pobočkou Honda. Kombinuje klasické línie café‑racera s moderným prevedením: nízko položená nádrž, clip‑on riadidlá, krátky zadný podbeh a sólo sedadlo – bez zrkadiel, smeroviek, katalyzátorov či iných homologačných prvkov.

Honda 300TT Racer Zdroj: Honda

Spoločná DNA s CB300 – vylepšený rám a výbava

Komponenty pochádzajú z osvedčeného CB300F/CB300R: 286 cm³ jednovalcový motor, šesťstupňová prevodovka a oceľový rám. TT verzia však pridáva nové sub-rámové rameno, kratší zadný koniec a vylepšené zavesenie vrátane USD vidlice, radiálnych brzdených zovretí a karbónových prvkov .

Patent bez výrobnej záruky – ale nádej existuje

Honda si dala patentovať dizajn modelu 300 TT Racer v roku 2016, čo naznačuje dôverný záujem. Aj keď formálne žiadne oficiálne potvrdenie výroby neprišlo, členské archívy a patentové nákresy sú veľmi podobné konceptu – s mierne predĺženým zadným platom a upraveným panelom prístrojov.

Honda 300TT Racer Zdroj: Honda

Možný produkčný výstup: India ako centrum neo‑retro motoriek

Podľa viacerých správ Honda testovala možnosť uvedenia modelu do produkcie ešte v roku 2020 v Indii. Využívala by existujúcu výrobnú kapacitu pre CB300R a CB300F, pričom nové prevody v prevodovke, vylepšené odpruženie a štandardného výkonu (~31 PS, 27 Nm) by oslovili adaptívnu cenu a retro nadšencov.

Kultová príťažlivosť a komunitná odozva

Aj o niekoľko rokov neskôr obdivovatelia motocyklov a Reddit-cyklisti stále diskutujú o rehabilitácii tohto modelu – tvrdia, že ak sa do výroby dostane v atraktívnej cene pod 2,5 lakh INR, môže konkurovať Royal Enfield Continental GT 650 aj neo-retro modelom značiek ako Yamaha či Jawa.


Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...