Menu
  • Iba navonok RS
    Iba navonok RS
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Dostal som na previerku ďalšiu Octaviu RS. Po benzíne nasleduje naftový štvorvalec TDi. Slabší a úspornejší variant pre vodičov túžiacich vlastniť športové rodinné auto. Tak poďme sa previezť, či stojí za to.

Škoda Octavia RS 2.0 TDi DSG

Predstavme si podrobnejšie, čo nám pózuje pred očami na fotkách. Má toho viac rozdielne po technickom smere než vizuálnom ako predtým testované Combi RS. V prvom rade sme dostali biely liftback, ktorý na prvý pohľad ťažko rozoznať od benzínového, nakoľko zmizli na karosérii označenia TDi. V podstate treba očami zablúdiť až na výfukové potrubie, ktoré odhalí, že hoci sú koncovky dve, tá napravo je len imitácia. Disky, športový paket a červené brzdy má aj TDi variant.

Interiér odhalí otáčkomer ciachovaný iba po číslicu šesť, čo je azda tiež jediný rozpoznávací znak oproti Octavii RS TSI. No a potom tu máme prevodovku, tá je príplatková, obsahuje šesť kvaltov a dve spojky, zaplatíte za ňu 2400€. Či sa investícia vyplatí z hľadiska športového zážitku sa dozviete neskôr v texte.

Škoda Octavia RS 2.0 TDi DSG 135 kW

Nie je treba zbytočne zdržiavať stále omieľanými frázami o priestrannom interiéri, či športovom prevedení. Všetko podstatné sa spísalo už v predošlých recenziách (Octavia 1.6 TDi, Octavia 2.0 TDI, Octavia 1.8 TSI DSGporovnávací test).

Naftový štvorvalec produkuje najvyšší výkon 135 kW, ktorý sa odvádza na prednú nápravu. Vibrácie a hluk agregátu sa podarilo stlmiť naozaj na slušnú hodnotu, avšak jeho typický prejav si nepomýlite. V športovom režime sa snažia digitalizované tóny z reprákov zvýrazniť zvukovú kulisu motora do športova, no dosť nepresvedčivo. Diesel je diesel.

impa_banner_1_825x350px

Rovnaký motor som už mal možnosť prvýkrát preveriť v Seate Leon ST FR, kde mi najviac prekážal prenos krútiaceho momentu na prednú nápravu. Tých 380 Nm nedokázal zvládať ani druhý prevodový stupeň, v Octavii RS s DSG prevodovkou a podstatne ťažším predkom nebol problém. Auto sa vedelo aj na mokrom povrchu rozhýbať z miesta bez zbytočného preklzovania pneumatík. Dvojspojkový automat radil vždy rýchlo a promptne, pre väčší zážitok môžete ovládať stupne pod volantom páčkami.

Škoda Octavia RS 2.0 TDi DSG 135 kW

Jazda je azda najdôležitejší aspekt, či kúpiť alebo nekúpiť RS TDi. Po vizuálnej stránke potenciálny zákazník nestráca na exkluzivite automobilu, ale Octavia RS s naftovým motorom je niečo podobné ako Peugeot RCZ s 2.0 HDi miesto 1.6 THP. To znamená, že majiteľ získa ozaj športovo vyzerajúce auto, s ozaj pružným motorom, ale čo sa týka zvukového prejavu a výkonnostného deficitu oproti benzínovému motoru, to sa už ťažšie predycháva.

Automatická prevodovka dané pocity iba potvrdzuje. Zatiaľ čo v Octavii RS TSI máte pocit výnimočnosti z krásneho zrýchlenia sprevádzaného rýdzim zvukom turbomotora a tuhým podvozkom, tak v Octavii RS TDi vás poteší maximálne spotreba. Podvozok tiež ujde, ale benzínová varianta je ľahšia a nevyžadovala si výrazné zásahy do prednej nápravy, ako dieslová. V konečnom dôsledku prehráva Octavia RS TDi aj v komforte.

Škoda Octavia RS 2.0 TDi DSG 135 kW

Čo pridať na kladné stránky? Spomínanú spotrebu, aj s DSG prevodovkou dokáže konzumovať málo nafty z nádrže, no nie menej ako 2.0 TDi 150k. Priemer sa ustálil na 6,7 litra na 100 km. Kladom by sa mohol stať absolútne identický karosársky tuning ako v benzíne. Tu to však končí. Aspoň, že diesel nie je priepastne drahší, vyjde o 700€ viac.

pozrite si TU najnovšie ponuky predaja nových a zánovných vozidiel značky škoda 

Komu Octaviu RS TDi odporučiť? Ťažko povedať, vedzte, že je to v prvom rade rodinné auto, s dieslom tobôž. Ak si ho chcete športovo doladiť a zvýšiť výkon, potom je na mieste uvažovať o RS verzii, no inak stačí mať civilnejší diesel 2.0 TDi so 110 kW pod kapotou.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1968
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 135 / 3500 - 4000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 380 / 1750 - 3000
Prevodovka typ/počet stupňov: A / 6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 230
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 8,2
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 5,9 / 4,3 / 5,0
Spotreba počas testu (l/100km): 6,7
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4685 / 1814 / 1449
Batožinový priestor - min./max. (l): 590 / 1580
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1415 / 542

Ceny

Základná cena: 24 960€
Cena verzie od: 25 660€ (s DSG 28 060€)
Cena testovanej verzie: 29 992€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook