Menu
  • Anjel v tieni Démona
    Anjel v tieni Démona
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Špecialitkou leta 2012 v našej redakcii sú rýchle hatchbacky. Skúšali sme Astru GTC Turbo, Fabiu RS, či Peugeot RCZ , no najviac dominujú Renaulty RS. Mali sme Twingo a Mégane Coupé.

Renault Clio RS 2.0 16V Ange&Demon

Nemohli sme si odoprieť aj posledného hráča z rodiny. Clio RS! A rovno v limitovanej edícii Ange&Demon (z francúzštiny „Anjel a Démon“). Týchto kúskov bolo vyrobených len 666 a jeden sme si mali možnosť na týždeň vyskúšať. Poviem vám, myslel som si, že po odjazdení Méganu Coupé RS sa nič lepšie nenájde vo flotile automobilky, avšak Clio RS ma normálne odrovnalo. Jedna vec je dizajn, druhá interiér a tá najšialenejšia sa skrýva pod kapotou. Ak Mégane RS prirovnávali k Ferrari, čo sa zábavy týka, potom k čomu prirovnať tohto diabla v anjelskom kabáte?

Edícia Ange&Demon sa navonok odlišuje od ostatných špeciálnym matným lakom. Na výber sú dva odtiene, my sme mali tento krásny červený kúsok pomenovaný „Matt Toro“ kombinovaný čiernym lesklým lakom na streche. Potom je ešte na výber šedá odroda „Matt Hologramme“. Na fotkách vyzerajú oba skvostne dobre, ale pre vyššiu exkluzivitu by som si zvolil určite odtieň Matt Toro. V uliciach miest, v dedine alebo hoci len pred vaším domom budete dennodenne žiariť. Clio RS púta nielen matným lakom, ale aj rozmernými blatníkmi, pod ktoré sa len tak-tak zmestili 18-palcové čierne disky Interlagos obuté do pneumatík Bridgestone RE 050. V skutku jedinečne to pôsobí, ale polomer otáčania má v takomto príde aj sedmové BMW lepšie. Avšak, cez ručnú brzdu sa zvrtne raz-dva :-).

Renault Clio RS 2.0 16V Ange&Demon

Renault do Clia RS osadil veci od tých najvychýrenejších renomovaných výrobcov. Veď posúďte sami. Pneumatiky Bridgestone, brzdy Brembo a sedadlá Recaro. Lenže, podobne ako v Mégane Coupé RS, aj tu si musíte za sedadlá priplácať 1800 euro. Je to škoda, pretože bez nich nie je Clio RS tým správnym ostrým hot-hatchom. Keď sa však neuskromníte a kúpite si ich, garantujem vám ozajstný kontakt s vozidlom v každej zákrute. Veľmi dobre držia telo, nie sú príliš vysoko umiestnené a rozsah nastavenia v pozdĺžnom smere dovolí posadiť za volant postavy rôznych výšok. S Cliom RS som sa chystal na pretekársky okruh Slovakia Ring, no počasie nakoniec toto testovanie neumožnilo, takže neviem posúdiť, či ostáva nad hlavou dostatok miesta aj v prípade, ak si navlečiete na hlavu prilbu. Bežne však ostáva takých 5cm rezerva.

[adsense]

Schválne som sa nepustil do opisu interiéru, dôležité sú tu riadky o jazde, nechám na vás skúmať detaily z fotiek.

Clio RS sa spúšťa tradične pre túto značku s gombíkom pod volantom na pravej strane. Po naštartovaní zaznie krásny rýdzi zvuk z výfukov. Niečo na spôsob rýchlej cestnej motorky. Dvojica koncoviek výfukov vzadu napovedá, že nemáte dočinenia len tak s obyčajným vozidlom. Stále však jazdíte len na Renaulte, preto si rešpekt na ceste získate pred provokatérmi len brutálnym zrýchlením po tom, ako vás tretíkrát obmedzí vodič na diaľnici v BMW, ktorý si potrebuje niečo dokazovať. Zároveň si vychutnáte neskutočne vtláčanie chrbtice do operadla sedadla Recaro. Motor pod kapotou je zatiaľ stále osvedčená klasika, teda atmosféra doplnená o variabilné časovanie sacích ventilov. Žiadne turbo, Clio RS sa rád nechá vytáčať, vytáčať a vytáčať.

Renault Clio RS 2.0 16V Ange&Demon

Ručička športového otáčkomeru neprestajne smeruje k 7000 otáčkam, a po ich prekročení ostáva ešte posledných 200, potom pípne obmedzovať.  Renault sa nesnažil tento typ odhlučniť. V podstate tu počujete nielen motor, ale aj odvaľovanie pneumatík a trocha sa ozýva vo vyšších rýchlostiach aerodynamika. V inom aute by som to určite kritizoval, ale v Cliu RS to je návykové a chcete to počuť. Vžívate sa do deja v každej rýchlosti. To isté platí o príplatkovom podvozku „Cup“.

Určite nečakajte žehličku asfaltu, ani vo sne. Tu je všetko podmienené športovej jazde. Tlmiče sa jednoducho neobťažujú filtrovať jamy na cestách, pre tento účel neboli vytvorené. Majú dožičiť vozidlu výbornú stabilitu a to robia bravúrne. Akokoľvek ostro som zahol do uličiek, alebo som sa bezhlavo vrhol do zákruty (v rámci fyzikálnych zákonov samozrejme), podvozok Cup reagoval okamžite. A áno, dá sa s ním vyhrať aj na parkovisku. Vytvorili sme si improvizovanú dráhu na uzavretom priestore a jazdili sme medzi kužeľmi, či skúšali vyhýbacie manévre, pre Clio RS to bola len rutinná záležitosť. Ťažko ho niečo vyvedie z miery, maximálne diaľničné spoje na mostoch vo vyšších rýchlostiach, za mokra môžu byť nebezpečné. V praxi platí veľmi spontánne zrýchľovanie zo zákruty za sprievodu mierneho prešmyku prednej nápravy. Častokrát vám prejde po tele mráz a vyvolá husaciu kožu, to je však na takejto jazde to najlepšie.

Renault Clio RS 2.0 16V Ange&Demon

Chvalabohu, riadenie a radenie prevodov nepripomína klasické civilné Clio. Technici z divízie Renault Sport pripravili pre zákazníka výnimočne presné riadenie. Posilňovač pripomína tuhosťou hrebeňové riadenie v škodovke, pridajte k tomu veľký polomer otáčania a získate predstavu o parkovaní, nič pre jemné ručičky žien. No, jeho tuhosť oceníte pri rýchlej jazde, ako aj hrubý veniec volantu. Ideálne sa drží. So šesťstupňovou prevodovkou nemáte také starosti ako v Twingu RS. Dráhy sú vymedzené a prevody presne cvakajú v sprievode jemného kovového cvengnutia.

Týždeň s Cliom RS mi uletel veľmi rýchlo. V hlave mám však jasno. Spomedzi troch testovaných modelov „eresiek“ ma najviac oslovilo práve Clio. Je najostrejšie, najobratnejšie a najprepracovanejšie.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Zážihový / Radpvé
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1998
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 147 / 7100
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 215 / 5400
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 225
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 6,9
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 11,3 / 6,4 / 8,2
Spotreba počas testu (l/100km): 9,3
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4017 / 2025 / 1484
Batožinový priestor - min./max. (l): 288 / -
Objem nádrže (l): 55
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1240 / 450

Ceny

Základná cena: 22 100€ (Clio RS)
Cena verzie od: 25 500€ (Ange&Demon)
Cena testovanej verzie: 28 000€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook