Smrteľná nehoda ako dôvod apelu

Udalosť z 11. júna 2025 v Reims, pri ktorej 37‑ročný vodič Citroënu C3 utrpel smrteľné zranenia následkom vystrelenia airbagu od spoločnosti Takata, bol impulzom pre dané opatrenie. Podľa francúzskeho ministra dopravy musia byť všetky dotknuté vozidlá na cestách stiahnuté a neschopné prevádzky do výmeny airbagov.

Ktoré vozidlá sú postihnuté

Výzva sa týka všetkých modelov C3 druhej generácie (2009–2019) a prvých modelov DS3 (2009–2019), čo sa týka približne 440 000 až 690 000 vozidiel v celej Európe. Týka sa kompletne všetkých modelov na európskom trhu.

Model C3 druhej generácie - Zdroj: Stellantis
Ako situácia napreduje – čo teraz robiť

Stellantis už zasiela majiteľom listy s výzvou a umožňuje online VIN kontrolu cez oficiálnu stránku Citroën. Majitelia zasiahnutých vozidiel sa musia neodkladne zastaviť v autorizovanom servise, kde sa airbag bezplatne vymení na náklady Stellantisu. Tento krok je súčasťou rozsiahlejšej kampane výmeny airbagov, v rámci ktorej už bolo vo Francúzsku opravených viacero vozidiel.

Model DS3 prvej generácie - Zdroj: Stellantis
Bezpečnostný tlak a dôsledky

Airbagy Takata sú považované za jedny z najnebezpečnejších komponentov posledných desaťročí. Ich explózia môže vystreliť kovové úlomky dovnútra kabíny. Ničivý incident v Reims nie je ojedinelý a Takata airbagy majú na konte desiatky úmrtí a zranení.

Pobočka spoločnosti Takata v Českej Republike - Zdroj: Palickap
Neodporúčame riskovať

Ak vlastníte Citroën C3 II. generácie alebo prvý DS3 vyrobený do roku 2019, v rámci bezpečnosti by ste nemali dané vozidlo používať. Skontrolujte VIN cez oficiálny portál, informujte sa a objednajte sa do servisu. Oprava je bezplatná a vyrieši zásadný bezpečnostný problém. Bez tejto výmeny hrozí vážne ohrozenie života posádky.

Zdieľaj:

Jerguš Horský

Zaujímajú ma autá, ktoré majú charakter – také, čo si nepodávajú ruku s priemerom. Sledujem techniku, dizajn, zvuk a aj to ako auto pôsobí, keď v ňom človek sedí. Nehľadám dokonalosť, ale výnimočnosť v detailoch, v prejave, v pocite. Auto pre mňa nie je len stroj – je to postava s vlastným príbehom, ktorá vie zaujať, prekvapiť alebo dokonca vybudovať rešpekt.