Model, ktorý má na papieri síce stále číslo tri, no v skutočnosti je to už štvrtá generácia. A nie je to len obyčajné pokračovanie – je to reštart, ktorý prináša čerstvý vietor do segmentu malých mestských áut.
Ktorý Francúz by sa hanbil za takýto vzhľad?
Hneď ako sme ho uvideli, museli sme si priznať – ten malý C3 už nie je ten istý chlapec z dediny. Z ničoho nič z neho vyrástol crossover s postojom, ktorý hovorí: „Zober ma do mesta, ale nebojím sa ani výmoľov pri chate.“
Nový dizajn je ostrejší, moderný a – dovolím si povedať – sebaistý. Svetlá výška narástla na 163 mm, čo je viac než len kozmetické zvýšenie – auto pôsobí robustnejšie a sebavedomejšie. Paleta farieb karosérie je typicky francúzsky pestré, hrava, s dôrazom na šmrnc. To sa však netýkalo nášho testovaného modelu, ktorý v šedej metalíze strácal výrazne na celkovom dizajnovom dojme. Túto farbu si vyberie hádam len autopožičovňa.
Interiér vonia ako nová kniha
Po otvorení dverí nás privítala známa a neodolateľná vôňa nového auta. Vonia to takmer ako sľub – sľub dobrodružstva, výletov a rannej kávy v pohári od benzínky.
Sedadlá sú tuhšie, ale pohodlné. Možno s kratším sedákom, ale počas 6-hodinovej jazdy sme sa necítili, akoby nás rozobrali na súčiastky. Vďaka vyššiemu posedu má vodič výborný výhľad na dianie pred sebou – to ocení každý, kto v zápchach preklína SUV, ktoré mu zatienilo výhľad.
Zadní pasažieri sa nemusia báť klaustrofóbie – pokiaľ nemajú 190 cm a africkú kadernícku školu. Do kufra sa zmestí 310 litrov, čo je dosť na bežné potreby, no stále menej ako Škoda Fabia so svojimi 380 litrami. Ak teda plánujete víkendový výlet s deťmi, kufor zvládne – ale len ak deti neberú aj bicykle a celú LEGO zbierku.
Trojvalec chce byť štvorvalcom (ale v nedeľu)
Pod kapotou pracoval osvedčený trojvalec 1.2 PureTech s výkonom 100 koní. V kombinácii s 6-stupňovým manuálom nás motor nesklamal – naopak, v nižších rýchlostiach pôsobil živým dojmom. V meste sa vie rozbehnúť svižne, bez zaváhania. Jazda mimo mesta je trochu menej presvedčivá, najmä ak máte tendenciu predchádzať, alebo občas zabudnete preradiť.
Automatická prevodovka by sa hodila – bohužiaľ, je dostupná iba pre hybridnú verziu. A hoci manuál radí hladko, v preplnenej mestskej premávke, kde C3 bude zrejme najčastejšie slúžiť, by v súčasnej dobe mohol byť automat štandardom.
Mesto áno, diaľnica s otáznikom
Riadenie je ľahké ako pena na cappuccine – dokonca tak ľahké, že by ste volantom vedeli točiť malíčkom. To je fajn pri parkovaní, ale v ostrej zákrute v rýchlosti vám chýba spätná väzba. Volant vás síce neprekvapí odporom, ale ani neposkytne istotu, ktorú by ste chceli cítiť v rukách.
C3 je už s crossoverovou dušou
Základná cena Citroënu C3 začína na 14 490 €, čo je slušné. Nami testovaná verzia „Max“ s paketom Advanced Comfort Pack Winter (vyhrievané sedadlá, čelné sklo, volant a hmlové svetlá) sa vyšplhala na 18 890 €. V porovnaní s konkurenciou je to stále cenovo prijateľné, najmä keď zohľadníme dizajn, výbavu a celkový charakter auta.
A v dnešnom svete, kde je každý druhý hatchback na nerozoznanie od druhého, je to dobrá vlastnosť, ktorú si treba vážiť.
Technické údaje:
Typ motoru/usporiadanie valcov | Benzín/Radové |
Počet valcov/ventilov | 3/12 |
Zdvihový objem (cm3) | 1199 |
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) | 74/5500 |
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) | 205/1750 |
Prevodovka typ/počet stupňov: | Manuál/6 |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 160 |
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h | 10,6 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): | - / 5,6 / - |
Spotreba počas testu (l/100km): | 7,3 |
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): | 4015/1813/1577 |
Batožinový priestor - min./max. (l): | 310/- |
Objem nádrže (l): | 44 |
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): | 1250/370 |
Galéria




















