Je síce pravda, že Škoda odkúpila v roku 1925 továreň a začala používať svoju značku, napriek tomu dodnes existujú na počesť Laurina a Klementa modely, ktorými označuje súčasná automobilka tie najluxusnejšie kúsky. A my sme si jeden taký kúsok priviezli na týždeň do redakcie. Nech sa páči: Škoda Superb Combi Laurin&Klement 2.0 TDi DSG – to najluxusnejšie náradie aké sa dá momentálne v Škode sériovo kúpiť.

Samotný „bežný“ Superb Combi korešponduje s prívlastkom luxusný, takže edícia Laurin&Klement ešte viac zvýrazňuje exkluzivitu modelu, a českí inžinieri sa museli riadne posnažiť, aby presvedčili budúceho majiteľa, že sa oplatí vysoliť bez mála 40 litrov eur za škodovku. Preto vyvinuli špeciálne prvky dostupné len pre vrcholnú verziu Superba. Jedná sa o chrómovanú masku chladiča, viaclúčové 18-palcové disky Sirius a unikátnu hnedú metalízu Magnetic. Karosérii dodávajú prémiovú hodnotu i samotné nápisy zakladateľov továrne v Mladej Boleslavi.

Ortodoxní fanúšikovia značky sa môžu tešiť na naoko lepšie stvárnenie interiéru, než je v bežnom Superbe. Po zdĺhavejšom prezeraní však zistíte, že sa vlastne nič zásadného neudialo, okrem hnedej jemnej kože na sedadlách a mäkkého materiálu na palubnej doske. Stále ide o ergonomicky bezchybný komplex komponentov, ktoré sú v prvom rade logicky rozložené s dobrou povrchovou úpravou a veľkými tlačidlami. Ale nič prevratné, nič tak zásadné, aby som sa rozhodoval medzi stupňom Elegance a L&K.

Škoda Superb Kombi 2.0 TDi DSG L&K

V najvyššom stupni dostanete kompletnú elektrifikáciu, tým mám na mysli sedačky, zadné veko batožinového priestoru, o oknách a zrkadlách nehovoriac. Taktiež potešia vyhrievané sedadlá vpredu, i vzadu a za príplatok sú predné doplnené o ventilačnú funkciu. Príplatky nepoznajú hraníc. Náš testovaný exemplár je toho jasným príkladom. Disponoval napríklad nezávislým vykurovacím systémom a multimédiami s dvoma LCD displejmi na operadlách predných sedadiel. Tie však ani zďaleka podľa môjho názoru nespĺňajú prémiovú úroveň. Sú síce kompatibilné s tými -najpoužívanejšími videoprehrávačmi ako DVD, DivX, ale samotná kvalita obrazu na 7-palcových LCD displejoch je len priemerná. Čo sa týka zvuku, ten je v poriadku, môžete ho počúvať zo zabudovaných reproduktorov v LCD-čkach, zo slúchadiel alebo z kvalitného soundsystemu Superba.

[adsense]

Superba všetci dobre poznáme, preto som sa sústredil konkrétne na verziu L&K, no nedá mi aspoň trocha opísať jeho hlavné úžitkové vlastnosti. Ide o to najväčšie kombi, aké som kedy šoféroval, nič nie je tak dlhé, resp. len ťažko nájdete adekvátneho velikána. To sa pozitívne odráža na priestore v interiéri. Vpredu sú dominantné sedačky, majú skvelé bočné opory a postava v nich sedí takmer ako v kresle. O priestore nad hlavou sa nemusíme ani baviť, je viac než ústretová, a to aj pri osobách sediacich vzadu. Veľakrát sa stáva, že keď technici niečo vyzdvihnú v interiéri, ide to na úkor niečoho iného. Tu to však neplatí. Ešte megalomanskejšie sa tvári batožinový kufor. Zmestí sa doň pokojne jeden menší detský bicykel, kočík a kopa tašiek zároveň. Vôbec netreba sklápať sedadlá, potom totiž vznikne čierna diera.

Škoda Superb Kombi 2.0 TDi DSG L&K

Veľkou záhadou vo mne ostáva nevysvetliteľný fakt. Prečo inžinieri pri zostrojení Superba nepremýšľali nad použitím naftového šesťvalca 3.0 TDI. Stavil by som sa, že by bol veľmi žiadaný v tomto type. Namiesto toho zvolili za vrcholnú motorizáciu vo vznetovom spektre 2.0 TDI s výkonom 103 alebo 125kW. Benzín zahŕňa aj 3,6 V6, ktorý sa pod kapotu zmestil. Ak sa teda chcete voziť rýchlo a kultivovane, budete platiť nekresťanské euráče za benzín.

Takže späť k naftiaku 2.0 TDi, importér nám vybral ten výkonnejší variant, ktorý je možný kombinovať s robotizovanou šesťstupňovou prevodovkou DSG a pohonom len prednej nápravy. Samotný motor ma moc nenadchol chodom, je tichý, celkom spontánny v zrýchlení, ale chýba mu lepšia súhra s prednou nápravou. Maximálne zrýchlenie, či rýchle predbiehacie manévre často sprevádzajú výjazdy zo zvolenej stopy. Jednoducho, ASR má čo robiť, aby prenieslo výkon motora na predné kolesá. Ideálna by bola voľba 4x4, avšak tá je voliteľná iba pri slabšej dieslovej variante. Kedy tí naši bratia Česi začali rozmýšľať ako Taliani?

Po iných stránkach je táto voľba viac než optimálna. Ťažké kombi celkom slušne rozhýbe vpred, výjazdy za 200km/h zvláda taktiež v skutku bravúrne a spotreba sa zastaví v priemere maximálne na siedmich litroch. Viac z nádrže motor nescucne ani v šialenej dynamickej prevádzke. Po vyše 1200km sa mi ustálil apetít na hodnote 6,3l/100km. Výborná hodnota, a keby bola jednotka viac kultivovaná, bez sebemenších vibrácii, odporučil by som ju pokojne do poslaneckého vozového parku. Avšak naša vláda je veľmi rozmaznaná, preto skôr siahne po spomínanom 3,6 V6 agregáte.

Škoda Superb Kombi 2.0 TDi DSG L&K

Superb patrí do vyššej strednej triedy, na veľkom rázvore náprav sa dal postaviť kvalitný a pohodlný podvozok. Nie je to žiadny kostitras, zároveň dobre reaguje na vozovku. Kopíruje jamy a snaží sa ich tlmiť, ale skrz nízkoprofilové pneumatiky sa to občas tlmičom nevydarí. Určite počítajte s istotou v každej jazdnej situácii, asistenčné systémy sú vždy pripravené napraviť chybu vodiča. Navyše, výkon 125kW nie je nad limit možností podvozka, ktovie ako sa správa pri benzínovom šesťvalci.

pozrite si TU najnovšie ponuky predaja nových a zánovných vozidiel značky škoda 

Škoda vyrába skvelé autá. Už v minulosti si však zvolila cestu k bežnej klientele zákazníkov. So Superbom vo výbave L&K sa snaží osloviť náročnejšiu skupinu zákazníkov vyhľadávajúcich niečo špeciálne, prémiové, no nie som si istý, či sa jej to podarí.

Technické údaje:

Typ motoru/usporiadanie valcov Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov 4 / 16
Zdvihový objem (cm3) 1968
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) 125 / 4200
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) 350 / 1750 - 2500
Prevodovka typ/počet stupňov: R / 6
Maximálna rýchlosť (km/h): 217
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h 8,9
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 7,5 / 5,2 / 6,1
Spotreba počas testu (l/100km): 6,3
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4838 / 1817 / 1510
Batožinový priestor - min./max. (l): 603 / 1835
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1519 / 638

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.