Všetky podstatné rozdiely oproti predchádzajúcej verzii Superba sme zhrnuli už pri teste limuzíny poháňanej motorom 2.0 TSI a spriahnutej s automatickou prevodovkou DSG. Nastal čas pozrieť sa na Combi s rodinnejším zameraním.

Začínam pekne v interiéri, keďže na exteriér nebolo potrebné dlho pozerať. V podstate totiž okrem prednej časti masky kopíruje predchodcu Superba Combi. Sadám rovno za volant a začínam hodnotiť. Čisto subjektívne si myslím, že táto výbava testovaného exempláru by sa viac hodila do limuzíny, ktorá má atribúty byť luxusná.

Škoda Superb Combi 2.0 TDi DSG 4x4

V Combi mi rozhodne neprekáža úroveň doplnkov, avšak elektricky posuvné sedadlo spolujazdca dostupné aj zo zadnej lavice, alebo elektrické veko batožinového priestoru a automatický parkovací robot, ktorý odparkuje za vás Superb priečne aj pozdĺžne mi príde nadluxusné a pre rodinné auto len ťažko prakticky využiteľné. Samotná cena presahujúca úroveň 45 tisíc euro vraví, že niečo nie je v poriadku. Rýchlo teda túto myšlienku zastieram a pozerám sa na úžitkovú hodnotu modelu.

[adsense]

Posed na predných a zadných sedadlách korešponduje s limuzínou, vadí mi vysoký stredový tunel, ktorý znižuje komfort pre cestovanie troch osôb na zadnej lavici, hoci miesta na nohy v pozdĺžnom smere je nadbytok. Dostávam sa teda k batožinovému priestoru. Čierna diera na skutočný opis nestačí, okrem neskromne veľkého objemu sa v Mladej Boleslavy posnažili urobiť z kufra prvú triedu pre batožinu.

Škoda Superb Combi 2.0 TDi DSG 4x4

Veď si to pozrite sami, kufre viete zafixovať pomocou posuvných kolajničiek, tašky zavesiť na háčiky a malé ruksaky, či igelitky s ťažkým obsahom dať pod sieťovinu (bola skrytá v úložnom priestore v čase fotenia). Tlieskam, a zavieram veko pomocou tlačidla. Jáj, a ešte sklopenie zadnej lavice treba spomenúť. Bohužiaľ, som troška sklamaný zo schodíka a hlavne operadiel, ktoré vytvárajú šikminu. Veľká škoda, na druhej strane, sklápať sedadlá pri danom základnom objeme kufra budete asi tak často ako mať milostné radovánky so ženou po desiatich rokoch manželstva.

impa_banner_1_825x350px

Facelift Superba priniesol do Combi kombináciu najvýkonnejšieho agregátu 2.0 TDi 125 kW, prevodovky DSG s pohonom 4x4. Často sa objavovalo v starších recenziách, že absencia 4x4 v danej motorizácii chýbala ako soľ.  Škoda vypočula požiadavky trhu a hľa máme ju na test. Po týždni a najazdení dovedna 1700 km môžem iba vrelo odporučiť.

Automobil sa vám dostáva pod kožu s pribúdajúcimi kilometrami strávenými za volantom. Hotová pohodička vládne na palube aj pri riadení. Superb Combi si vyžaduje minimum pozornosti, dokonca ako som už spomínal, odbremení vás od parkovania. Veď na automatické parkovanie v pozdĺžnom smere mu stačí iba o 60 cm väčšie miesto než je jeho samotná dĺžka.

Škoda Superb Combi 2.0 TDi DSG 4x4

Milo ma prekvapili jazdné vlastnosti a trošičku sklamala spotreba. Kým systém 4x4 mimoriadne dobre komunikoval s vodičom pri rýchlych výjazdoch zo zákrut, tak spotreba motora sa poberala aj nad sedem litrov nafty. Apropo, čo znamená mimoriadne dobrá odozva 4x4? Že zadok Superbu sa vie jemnučko vykloniť z dráhy a vy urobíte mierny drift na mokrej ceste. Samozrejme, okamžite ako to zaregistruje stabilizácia, zrovná auto, ale veľmi citlivo.

Konzum nad sedem litrov vystúpi pri diaľničných rýchlostiach a meste, ak sa stane počas dňa vaším revírom hlavne okresná cesta, viete sa dostať zhruba o pollitra nafty menej na 100 kilometrov. Tradičný jemný rapot diesla nezaprie ani Superb Combi, no iba pri rozjazdoch a zrýchľovaní, viac vás bude trápiť aerodynamický odpor vzduchu, ten totiž v rýchlostiach nad 130 km/h nie je úplne odhlučnený.

A prevodovka DSG? Prosím vás, naozaj to treba opäť opakovať? Kiež by boli všetky automaty také dômyselné a rýchle ako práve tento. Poradí si s rýchlym aj pomalým tempom jazdy, športový zážitok dopomáha umocniť po preradení do sekvenčného alebo Sport módu.

Škoda Superb Combi 2.0 TDi DSG 4x4

Facelift Superbu priniesol malinké omladenie a vykryl dieru v ponuke motorizácie s pohonom 4x4. Na druhej strane, my sme sa dostali k testu v podstate po roku jeho uvedenia na trh, a Combi dokonca po roku a pol, čo znamená, že o novinke sa moc nedá hovoriť.

pozrite si TU najnovšie ponuky predaja nových a zánovných vozidiel značky škoda 

Tento facelift potešil a umocnil postavenie na trhu v predajných súbojoch s konkurenciou, no pokiaľ sa neunáhlite, už budúci rok príde ďalšia generácia. Jednak sa očakáva ozajstná generačná obmena a jednak súčasný facelift bude za oveľa priaznivejšie ceny v dopredajoch. Ja by som si počkal.

Technické údaje:

Typ motoru/usporiadanie valcov Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov 4 / 16
Zdvihový objem (cm3) 1968
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) 125 / 4200
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) 350 / 1750 – 2500
Prevodovka typ/počet stupňov: A / 6
Maximálna rýchlosť (km/h): 218
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h 8,8
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 6,8 / 5,1 / 5,7
Spotreba počas testu (l/100km): 6,8
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4833 / 1817 / 1511
Batožinový priestor - min./max. (l): 633 / 1865
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1656 / 638

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.