Na limuzíne sa prejavili zmeny hlavne v nových predných svetlometoch, ktoré dostali teraz LED-osvetlenie a Bi-xénové žiarovky. Zadná partia sa nezaobišla bez výmeny krytov svetiel, ktoré modelu viac svedčia ako v predošlom vydaní. Inak máte pred očami dobre známu proporčne nevyrovnanú limuzínu, teda úzku a dlhú.
Škodovka finišuje prípravy na tretiu generáciu modelu Superb, no kým sa objavia oficiálne správy , chce ešte oživiť dopyt po aktuálnej verzii. Preto nemožno hľadať prevratné riešenia v interiéri, akurát do výbavy pribudli akési nad-doplnkové prvky, napríklad asistent rozpoznania únavy. Vodič stále sedí za pomerne rovnakou palubnou doskou, ergonomicky stavanou, priam účelnou. Do dôchodku sa pomaly poberá grafika navigácie Amundsen. Jej ovládanie je troška komplikované a odvádza pozornosť vodiča, avšak pokiaľ si zvyknete nastavovať veci pred jazdou, spoľahlivo vie doviesť do cieľa.
Najväčšou prednosťou Superbu už pri jeho zrode bol bezkonkurenčný priestor na zadných sedadlách a batožinu. Presne ako u kombi, pasažieri sediaci vzadu si vedia poľahky natiahnuť nohy, pretože predné sedadlá sú od nich vzdialené hádam kilometer. Letmo sa pozerám do kufra, hoci viem vysloviť záver ešte pred otvorením veka Twindoor. Otvára sa buď iba veko alebo aj celé okno. Tak ako som tušil, objem prinajmenšom osloví televízny štáb, keď nie rovno maloobchodníka. Presne tieto riešenia zaujali zákazníkov a dlhé roky Superbu konkurencia moc do kapusty nešliapala. Teraz je už starší a boj o priazeň si vyžaduje poctivú prácu. Nesmie sklamať motoricky a jazdnými vlastnosťami.
Ako som na začiatku povedal, jazda na Superbe 2.0 TSI bolo krásne oživenie medzi všetkými tými turbodieslovými sedanmi, ktoré posledné mesiace prúdili v ponuke. Čo to znamenalo? Ohromne kultivovaný chod štvorvalca s dostatkom sily na diaľničné šialenie a pritom celkom rozumný apetít. Z agregátu 2.0 TSI som si odniesol veľmi pozitívne reakcie.
Ani by ste nepovedali, že pod kapotou je „len“ kubatúra dva litre. S pomerne ťažkou karosériou si vie 2.0 TSI poradiť a rozhýbe ju aj vďaka automatickej dvojspojkovej prevodovke DSG so šiestimi stupňami vpred sťa gepard štartujúci pri love antilopy, akurát mu nedochádzajú sily. Vo vyšších rýchlostiach sa dynamické zrýchlenie premieňa na lineárne, no aj tak nie pomalé. Z rýchlosti 160 km/h do 220 km/h nepotrebujete ani príliš dlhú rovinku.
Že si bude moc pýtať za prácu? Ani nie, je to v norme. Keď vezmem do úvahy štýl akým som častokrát jazdil, vždy v plnom obsadení, tak potom konečný priemer 8,3 litra na 100 km sa nedá považovať za zlý výsledok. Ba, skôr naopak. Je to krásna spotreba, auto s týmto motorom nie je žiadny lenivec a mohol by zaujať väčšiu klientelu zákazníkov. Dopraje akýsi stred medzi motorizáciami 2.0 TDi a 3,6 V6.
Jazdné vlastnosti Superba sa niesli v štýle limuzíny, neočakáva sa s ním športové zachádzanie, takže podvozok s komfortným nastavením chválim. Prekvapiť ho vedia maximálne príliš hlboké diery v asfalte. Ale čudovali by ste sa, ako jednoducho sa riadi. Za celý týždeň som nemal pocit, že jazdím s limuzínou do dĺžky dosahujúci BMW radu 7. Obratnosť Superbu nechýba.
pozrite si TU najnovšie ponuky predaja nových a zánovných vozidiel značky škoda
Určite sa v tomto aute nájde niekoľko zastaralých riešení, ktoré však kedysi boli in a vrchole doby vzniku, podstatné však je, že ešte aj dnes dopomohol facelift zakryť rôčky Superbu a pomôcť mu odísť z trhu dôstojne s pozitívnymi predajnými číslami.
Technické údaje:
Typ motoru/usporiadanie valcov | Zážihový / Radové |
Počet valcov/ventilov | 4 / 16 |
Zdvihový objem (cm3) | 1984 |
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) | 147 / 5100 - 6000 |
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) | 280 / 1700 - 5000 |
Prevodovka typ/počet stupňov: | A / 6 |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 240 |
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h | 7,7 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): | 10,6 / 6,3 / 7,9 |
Spotreba počas testu (l/100km): | 8,3 |
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): | 4833 / 1817 / 1462 |
Batožinový priestor - min./max. (l): | 565 / 1670 |
Objem nádrže (l): | 60 |
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): | 1465 / 638 |