Nemecká automobilka prehodnotila svoje ambiciózne plány na úplný prechod na elektrický pohon do roku 2032. CEO Gernot Döllner však naďalej verí, že budúcnosť patrí elektromobilom a podporuje európsky zákaz predaja nových spaľovacích motorov od roku 2035.

Zmena stratégie

Audi pôvodne plánovala opustiť spaľovacie motory do roku 2032 a predávať len elektrické vozidlá. Táto ambícia z roku 2021 však už bola opustená. Döllner uviedol, že spoločnosť bude pokračovať v predaji vozidiel so spaľovacími motormi "ďalších sedem, osem, možno desať rokov."

Napriek tejto zmene zostáva šéf Audi presvedčený o nadradenosti elektrickej technológie. V rozhovore pre nemecký časopis Wirtschaftswoche vyhlásil: "Nepoznám lepšiu technológiu ako elektrické auto pre znižovanie emisií CO₂ v doprave. Ale aj bez ohľadu na ochranu klímy je elektrické auto jednoducho lepšou technológiou."

Audi Concept C - Zdroj: Audi

Podpora európskej legislatívy

Na rozdiel od konkurenčných BMW a Mercedes, ktoré otvorene kritizujú európsky zákaz z roku 2035, Audi zaujíma odlišný postoj. Döllner považuje výzvy na zmäkčenie zákazu za "kontraproduktívne" a argumentuje, že neustále zmeny medzi výrobcami a regulátormi "znepokojujú zákazníkov."

Európska komisia síce plánuje urýchliť revíziu legislatívy už na tento rok, no úplné zrušenie zákazu je nepravdepodobné. Skôr možno očakávať povolenie plug-in hybridov a vozidiel s predlžovačom dojazdu, kde spaľovací motor funguje len ako generátor.

Audi Concept C - Zdroj: Audi

Výzvy pre Audi

Dôvodom ústupu od pôvodných plánov sú aj trhové realita. Dodávky elektromobilov Audi klesli vlani o 7,8 % na 164 480 kusov, pričom elektrické vozidlá tvorili len 9,7 % z celkových dodávok značky. Spaľovacie motory tak zatiaľ zostávajú chrbtovou kosťou portfólia a generujú vyššie marže než elektromobily.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.