Seat Alhambru poznáme ešte z deväťdesiatych rokov, kedy mala spoločnú koncepciu s VW Sharan a Ford Galaxy. Od roku 2006 ostali len VW Sharan a Seat Alhambra a až v roku 2010 bola predstavená druhá generácia týchto vozidiel.

[adsense]

Automobilky postupne vyraďujú z ponuky v Európe veľké vozidlá MPV alebo ich modifikujú na iný segment. Klesol záujem o ne. Zákazníci chcú SUV modely alebo crossovery. Ako prvý zareagoval na to Renault s modelom Espace, ktorý bol kedysi práve prvým MPV v Európe. Alhambra je však stále taká istá. Plnohodnotné MPV pre sedem cestujúcich.

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 135 kW

Malou obmenou prešla predná maska, do ktorej sa za príplatok montujú natáčajúce Bixenónové svetlomety. LED technológia svetiel je k dispozícii iba pre denné svietenie. Zadná časť vozidla dostala tiež nové svetlá s inou architektúrou, už v základnej výbave Reference sú diódové. Pribudli dva odtiene karosérie, no v konečnom dôsledku je Alhambra i po facelifte rovnaká.

Interiér je v podstate rovnaký, preto si zopakujme aspoň tie najzákladnejšie vlohy Alhambry. Na stredný a zadný rad nastupujete cez veľké posuvné dvere na oboch stranách. Ak si priplatíte, budú elektrické spolu s vekom batožinového priestoru. Dajú sa ovládať tlačidlom na stĺpiku, na diaľkovom ovládaní alebo cez stredovú konzolu vpredu pod klimatizáciou. Prístup do auta hodnotím na jednotku!

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 135 kW

Tretí rad sedadiel sa dodáva za príplatok, avšak rozhodne by som si ich doprial. Nie sú síce úplne vhodné pre dospelé osoby, no keď to situácia vyžaduje, neumrú tam. Prístup k nim je dokonca veľmi jednoduchý, pretože na oboch stranách stredného radu sa krajné operadlá spolu so sedákom odklopia.

Stredný rad dopraje priestor i vyšším trom postavám, ktoré možno budú musieť oželieť užšie tvorené sedačky, ale aspoň má každá osoba rovnaký komfort. V závislosti od výbavy Alhambra ponúka až štvorzónovú klimatizáciu. Všetci cestujúci si majú kam odložiť drobnosti, fľašky s pitím a pod. Možno azda posledný rad je troška skromnejší na odkladanie vecí.

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 135 kW

Poloha za volantom mi vyhovovala. Sedí sa vyššie a výhľad mám celkom dobrý do všetkých smerov. Elektrické sedadlo vodiča má dve pamäte a je aj masážne. Nechápal som len jednej veci. Keď som si nastavil sedačku, dal ju do pamäte, tak po každom štartovaní sa mi odsunula do inej polohy a musel som si ju opäť nastavovať stlačením jednotky.

Medzi hlavné prednosti Alhambry patrí flexibilné prestavovanie kabíny zo sedemmiestnej verzie postupne až na minidodávku. Päticu sedačiek sklápate potiahnutím jediného tlačidla, pričom vzniká absolútne rovná podlaha. Spolujazdcove operadlo sa tiež dá preklopiť. Preveziete tak v aute predmety dlhé až 2,8 metra.

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 135 kW

Najzásadnejšie zmeny nastali v útrobách motorového priestoru. Naprieč celou paletou motorizácií sa zvýšili výkony, všetky motory spĺňajú emisnú normu Euro 6 a to vďaka vstrekovaniu močoviny označovanú ako AdBlue v TDi motoroch. To tu však už bolo aj v minulosti. My sme si otestovali variant 2.0 TDi 135 kW s DSG prevodovkou a pohonom prednej nápravy.

Stále nechápem, prečo je tento agregát možné kombinovať iba s pohonom jednej nápravy, keď slabšia naftová verzia 110 kW má systém 4Drive. Nevadí. Alhambra prekypuje agilitou, vyráža z miesta ako strela, na stovku to zvládne za 8,9 s a zastaví sa až na rýchlosti 213 km/h. To už sú v skutku obdivuhodné hodnoty.

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 135 kW

V kabíne sa agregát neozýva, pekne si pradie a aj v diaľničných limitoch ostáva na palube príjemný cestovateľský komfort. Tomu odpovedá samotné naladenie podvozka. Na cestách si to pekne pláva, v zákrutách trošku nakloní posádku, ale vďaka presnému riadeniu je toto MPV špičkou vo svojom segmente.

[adsense]

Myslím, že na našom trhu a vôbec v celej Európe nenájdete lepšie MPV, hoci niektoré automobilky sú dizajnom, výbavou a technikou popredu. Alhambra má stále čo ponúknuť, vo „vyčistenom“ kabáte pôsobí elegantnejšie a z užívateľského hľadiska nájde konkurenta iba svoje dvojča VW Sharan.

Technické údaje:

Typ motoru/usporiadanie valcov Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov 4 / 16
Zdvihový objem (cm3) 1968
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) 135 / 3500 - 4000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) 380 / 1750 - 3000
Prevodovka typ/počet stupňov: A / 6
Maximálna rýchlosť (km/h): 213
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h 8,9
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 6,1 / 4,8 / 5,3
Spotreba počas testu (l/100km): 6,4
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4854 / 1904 / 1720
Batožinový priestor - min./max. (l): 300 / 658 / 2297
Objem nádrže (l): 70
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1845 / 705

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.