Malý dvojsedadlový roadster dostal veselé dynamické tvary vhodné pre mužské, tak i ženské pokolenie. Pri pohľade zvonka môže Wind pripomínať krunier korytnačky navrchu oblúka zrezaný, alebo počas ukrytej strechy sa zdá byť vydlabaný. V malej škrupine sa nachádza priestor pre dve osoby, tak ako sa na správny roadster patrí.

Zaujmú pomerne široké dvere bez rámov, či vysoký zadok s dvoma oblúkmi, presne typický pre tento druh kategórie. Spredu na vás pozerajú šibalské „oči“ s modrými „dúhovkami“ v strede. Wind sa pýši dvoma perfektnými technickými riešeniami. Prvá z nich je strecha. Absolútne jednoduchá konštrukcia strechy urobí z Winda kabriolet v priebehu 12 sekúnd a pritom je kovová, čiže auto využijete celoročne.

Druhá obrovská výhoda spočíva v objeme batožinového kufra (270l), ten je totiž nemenný nezávisle od zloženia strechy. Proces skladania strechy sa koná samozrejme elektricky. Manuálne treba len odistiť štít vnútri vedľa čítacieho svetla, byť v pokoji so zatiahnutou ručnou brzdou a čakať na signál ukončenia procesu. Trošku nepraktické sú ovládače sťahovania okien. Dotykové sú len pri spustení dole a nachádzajú sa v strede konzoly mimo zorného poľa vodiča.

Renault Wind 1.6 16V

Interiérové stvárnenie nekorešponduje úplne s nápaditým dizajnom karosérie. Prvé čo bije do očí a pýta sa von je volant. Hodil by sa sem menší s hrubším vencom a športovejší. Tri kruhové budíky za volantom zachraňujú situáciu, tak i športové kovové pedále. Čierna farba interiéru mi vôbec neprekáža, no palubná doska by si zaslúžila malé oživenie kombináciou napríklad farby exteriéru.

Milo prekvapia nevšedné ťahadlá na dverách, odkaz na starú klasiku športových vozidiel 20. storočia. Posledná výčitka v aute padá na stredové otvory vzduchu bez akejkoľvek regulácie sklonu vzduchu. Okolo nich sa nachádza len tlačidlo pre výstražné svetlá. Výbavou však nezaostáva.

Stupeň Exception obsahuje 4 airbagy, ESP, tempomat a napríklad audiosústavu so štyrmi reproduktormi. Posed za volantom je vyšší než by ste čakali a to aj v najnižšej polohe sedadla. Limitujúcim faktorom pohodlia sedenia bude výška osoby sediacej v kabíne. Wind veľkostne príjme k sebe osoby nižšieho vzrastu, to znamená s výškou pod 180 cm. Pokiaľ sa jedná o jazdný komfort pri stiahnutej streche, názov auta trefne vystihuje jeho podstatu. Vietor sa dovnútra dostáva nad 100 km/h a rapídne stúpa každým kilometrovým zvýšením rýchlosti. Lepšie to znesiete s vytiahnutými oknami.

Renault Wind 1.6 16V

Poháňaný testovací exemplár o objeme 1,6 litra a spriahnutý s 5-stupňovou prevodovkou je momentálne to najsilnejšie, čo môže Wind motoricky ponúknuť. Žiaľ, najsilnejší neznamená najlepší. Z pohľadu výkonu mu nie je čo vytknúť. Takmer 100kW sily na 1200kg živej hmotnosti odkazuje na dynamický potenciál. Štvorvalec sa ozlomkrky derie k maximálnym otáčkam, má slušný zvukový prejav a neunavuje sa ani pri stúpaniach. Z tohto pohľadu skvelá voľba.

Zúfalejšie dôsledky nastanú pri meraní hlučnosti v ustálených rýchlostiach, alebo spotreby. Použitím šesťstupňového manuálu by si motor lepšie rozumel s ďalšími meranými kritériami, ktoré povedzme si na rovinu, nie sú zanedbateľné ani pri štýlovej hračke ako je Wind. Faktom však ostáva, že sa do danej motorizácie montuje päťstupňová prevodovka, takže spotreba sa bude pohybovať okolo 8l/100km. Odhlučnenie si bude vyžadovať u majiteľa pevné uši pri diaľničných rýchlostiach, kedy motor točí už 4000ot/min. a dáva o tom náležite vedieť. Čo sa týka stability podvozku, s daným výkonom si hravo poradí, ale rátajte s tvrdším naladením ako u technicky zhodného Twinga. V zákrutách vás potešia priam pretekársky stvárnené sedadlá s vynikajúcou bočnou oporou.

Renault Wind je skvelá štýlová hračka pre mladšiu generáciu zákazníkov, ktorí nepohrdnú vyzývavým zovňajškom a slušnou dynamikou atmosférického motora. Pre tých šetrnejších odporúčame vyskúšať slabší preplňovaný motor 1.2 TCe. Na 40 litrovú nádrž s ním určite ďalej zájdete.

Technické údaje:

Typ motoru/usporiadanie valcov zážihový / radové
Počet valcov/ventilov 4 / 16
Zdvihový objem (cm3) 1598
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) 98 / 6750
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) 160 / 4400
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 5
Maximálna rýchlosť (km/h): 201
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h 9,2
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 9,1 / 5,7 / 6,9
Spotreba počas testu (l/100km): 8,4
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 3833 / 1689 / 1381
Batožinový priestor - min./max. (l): 270 / -
Objem nádrže (l): 40
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1173 / 210

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.