Renault stavia malé autá roky s dobrými predajnými výsledkami. Teraz však chce upútať pozornosť žien. Vybral si k tomuto zámeru najmenší súčasný model značky a nafarbil ho doružova. Dámy, prosím zoznámte sa s ružovou pojazdnou kabelkou s kvetinkovým vzorom – Twingo Miss Sixty.

Viete si predstaviť aké divné bolo jazdiť týždeň vo vyslovene ženskom vozidle? Ale čo by som pre ženské nežné pokolenie nespravil? Kvetinky si našli miesto na kapote, na bočných B-stĺpikoch, na zadnom veku kufra a interiér rovnako lemovali motívy kvetinkových vzorov. Susedia sa dívali na mňa ohromene, poniektorí odvážnejší sa ma opýtali, či som nenastúpil do kvetinárskej branže. Známi mi nosili kochlíky so semienkami rastlín. Áno mám vtipkárov priateľov! Teraz však späť k vozidlu. Twingo je známe auto či už medzi mužmi, alebo ženami. Ak si odmyslíme dané motívy, stojí pred nami klasické Twingo 1.2 16V v pomerne luxusnej výbave.

Renault Twingo 1.2 16V Miss Sixty Edition

Vždy sa mi páčila na Twingu zásadná odlišnosť medzi inými malými mestskými automobilmi. Zatiaľ čo konkurencia sa chvastá s päťmiestnym obsadením v technickom preukaze, Twingo je „len“ štvormiestne. Ale! Oproti konkurencii vzadu nie je rovná lavica, na ktorej sa tlačia tri osoby a po vysadnutí ostáva po nich zvnútra vypuklina po bokoch karosérie. V Twingu sú dve samostatné sedadlá, pre lepší komfort dokonca posúvateľné v pozdĺžnom smere o 15cm. Vzniká tak v interiéri istá dávka variability.

Základný objem batožinového priestoru sa mení podľa posuvu sedadiel. Miss Sixty rozmazná nové majiteľky čiernymi koženými sedadlami na krajoch s ružovým obšitím. Sú pohodlné a miesto si nájdu i dlhonohé blondíny. V rozpakoch som bol z odkladacích priestorov. Na palubnej doske za volantom, vo dverách a pred spolujazdcom sa nejaká malá štrbinka nájde, no medzi sedadlami pri ručnej brzde to vyzerá podobne ako v komunistických vozidlách. Ručnú brzdu lemuje len koberček. Ukrajuje to riadny kus exkluzivity edície.

Pohľad na stvárnenie palubnej dosky totiž pôsobí hodnotne, boli použité na vrchnej časti mäkké materiály a medzi sedadlami sa šetrilo na malom plastovom obložení? Rozčúli i umiestnenie klaksónu. Podobne ako v Dacii, aj tu si našlo miesto na páčke smeroviek. Obávam sa, že zvnútra nebude spĺňať požiadavky zákazníčok na sto percent. S drobnosťami, ktoré vláčia ženy so sebou nevyhnutne všade si nenájdu miesto v aute. Azda len na sedadle spolujazdca. Kam potom s pudlíkom?

Renault Twingo 1.2 16V Miss Sixty Edition

Technické okienko pre dámy. Testovali sme benzínovú verziu o objeme 1,2 litra. Na váhu vozidla a šestnásťventilovú techniku je celkom živý spoločník do mesta. Spriahnutý je s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá trošku pokrivkáva na presnosti zaradenia rýchlosti.

Twingo má podvozkovú plošinu predurčenú do mesta, preto nemožno očakávať závratne stabilné vlastnosti, no v rámci normových rýchlostí a prejazdov zákrutami nesprevádza posádku smrtka v myšlienkach. Sedí na ceste pokojne kým nezačnete robiť závratné vybočovacie manévre, vtedy začína strácať kontakt s vozovkou a začínajú pôsobiť asistenčné systémy. ABS neprekvapí ani strmé brzdenie v zákrutách.

Mestskou džunglou prechádza Twingo šikovne a obratne. Riadenie nemá veľmi strmé, čím sa stáva únavnejšia jazda mimo mesta, kedy treba často korigovať smer vozidla. Odhlučnenie sa mi na daný segment zdalo počúvateľné, no viac sa mi páčilo sprevodovanie rýchlostných stupňov. Trojka je ideálne rozložená. V praxi s ňou môžete narábať od 30km/h až do 140km/h, výborne sa hodí tento pomer pri predbiehacíh procesoch. Testovaný agregát sa dokonale hodí pod kapotu Twinga. Bude výborne odolávať neskúseným vodičom, šetriť peňaženku a svojou jednoduchou technologickou zaostalosťou predurčuje vozidlo k spoľahlivosti.

Twingo Miss Sixty nie je síce vybavené technickými lahôdkami, avšak zvádza dámy s príťažlivým farebným stvárnením. Stáva sa tak dostupným imidžovým hráčom, ktorý dokáže ženské srdce ukojiť, pretože ponúka istú dávku individualizmu.

Technické údaje:

Typ motoru/usporiadanie valcov zážihový / radové
Počet valcov/ventilov 4 / 16
Zdvihový objem (cm3) 1149
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) 55 / 5500
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) 107 / 4250
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 5
Maximálna rýchlosť (km/h): 169
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h 12,0
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 6,7 / 4,2 / 5,1
Spotreba počas testu (l/100km): 5,8
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 3600 / 1654 / 1470
Batožinový priestor - min./max. (l): 165 - 285 / 959
Objem nádrže (l): 40
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 950 / 340

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.