Renault predstavil modernizovanú verziu svojho modelu Triber, ktorý je navrhnutý špeciálne pre indický trh. Nejde o úplne nový model, ale o dôkladne prepracovaný facelift, ktorý prináša atraktívnejší vzhľad, lepšiu výbavu a praktické úpravy. Triber si dlhodobo drží status jedného z najdostupnejších sedemmiestnych áut v Indii. Jeho cena štartuje na približne 7 300 €.
Čo prináša facelift pre Indiu
Aktuálna verzia dostala výrazne prepracovaný dizajn vrátane nových LED svetiel, modernej masky chladiča a prepracovaných nárazníkov s chrómovými doplnkami. Nechýbajú ani nové disky kolies s dvojfarebným efektom.
V interiéri dominuje kombinácia béžovej a čiernej, väčší 8-palcový infotainment s podporou Android Auto a Apple CarPlay, digitálny prístrojový štít a nové praktické prvky ako bezdrôtové nabíjanie, cúvacia kamera či 360-stupňový kamerový pohľad.
Ako by sa Triber uplatnil v Európe
Na európskom trhu by si Triber mohol nájsť uplatnenie ako mimoriadne dostupné sedemmiestne vozidlo a to najmä v krajinách strednej a východnej Európy, kde je dopyt po cenovo prístupných rodinných autách stabilný.
Jeho modulárne usporiadanie sedadiel (od 2 až po 7 miest) a dobrý vnútorný priestor by oslovili rodiny, taxislužby aj menšie firmy. Prekážkou by však boli prísne emisné normy Euro 6d a bezpečnostné požiadavky, ktoré Triber v aktuálnej špecifikácii zatiaľ nespĺňa.
Bezpečnosť a technika ako výzva
V Indii Triber síce získal solídne hodnotenie v testoch Global NCAP (4 hviezdičky pre dospelých, 3 pre deti), no v Európe by boli potrebné dodatočné bezpečnostné prvky ako ESC, viac airbagov, ISOFIX v štandarde či vylepšené deformačné zóny.
Rovnako aj samotný motor by si vyžadoval úpravy alebo výmenu za efektívnejší a ekologickejší variant, prípadne elektrifikovanú verziu.
V segmente cenovo dostupných MPV dominujú v Európe modely ako Dacia Jogger, Toyota Proace City Verso či Citroën Berlingo. Triber by však mohol zaujať jednoduchou koncepciou, výborným pomerom cena/priestor a flexibilitou.
Za predpokladu, že by Renault upravil pohonnú jednotku a bezpečnostnú výbavu pre európske normy, mohol by Triber zaujať napríklad ako mestské fleetové vozidlo, komunitné auto, taxi alebo ako cenovo dostupná alternatíva pre veľké rodiny.
Renault Triber je ukážkou toho, čo dokáže automobilka vytvoriť pre cenovo citlivé trhy ako praktické, jednoduché, dostupné. V Európe by síce musel prejsť zásadnými úpravami, no jeho koncepcia nie je úplne mimo reality.
Ak by bol správne upravený a zacelený na správnu klientelu, mohol by sa stať zaujímavou voľbou tam, kde rozhoduje každý eurocent. Zatiaľ však zostáva pevne ukotvený v Ázii s výhľadom na export do Afriky, Latinskej Ameriky a prípadne aj vybraných európskych trhov.