Renault predstavil modernizovanú verziu svojho modelu Triber, ktorý je navrhnutý špeciálne pre indický trh. Nejde o úplne nový model, ale o dôkladne prepracovaný facelift, ktorý prináša atraktívnejší vzhľad, lepšiu výbavu a praktické úpravy. Triber si dlhodobo drží status jedného z najdostupnejších sedemmiestnych áut v Indii. Jeho cena štartuje na približne 7 300 €.

Čo prináša facelift pre Indiu

Aktuálna verzia dostala výrazne prepracovaný dizajn vrátane nových LED svetiel, modernej masky chladiča a prepracovaných nárazníkov s chrómovými doplnkami. Nechýbajú ani nové disky kolies s dvojfarebným efektom.

V interiéri dominuje kombinácia béžovej a čiernej, väčší 8-palcový infotainment s podporou Android Auto a Apple CarPlay, digitálny prístrojový štít a nové praktické prvky ako bezdrôtové nabíjanie, cúvacia kamera či 360-stupňový kamerový pohľad.

Renault Triber – Zdroj: Renault
Pod kapotou zostáva overený 1,0-litrový trojvalcový benzínový motor s výkonom 72 koní, dostupný so 5-stupňovým manuálom alebo automatizovanou prevodovkou (AMT). Vozidlo sa vyznačuje jednoduchou údržbou, nízkou hmotnosťou a kompaktnými rozmermi pod 4 metre.

Ako by sa Triber uplatnil v Európe

Na európskom trhu by si Triber mohol nájsť uplatnenie ako mimoriadne dostupné sedemmiestne vozidlo a to najmä v krajinách strednej a východnej Európy, kde je dopyt po cenovo prístupných rodinných autách stabilný.

Jeho modulárne usporiadanie sedadiel (od 2 až po 7 miest) a dobrý vnútorný priestor by oslovili rodiny, taxislužby aj menšie firmy. Prekážkou by však boli prísne emisné normy Euro 6d a bezpečnostné požiadavky, ktoré Triber v aktuálnej špecifikácii zatiaľ nespĺňa.

Bezpečnosť a technika ako výzva

V Indii Triber síce získal solídne hodnotenie v testoch Global NCAP (4 hviezdičky pre dospelých, 3 pre deti), no v Európe by boli potrebné dodatočné bezpečnostné prvky ako ESC, viac airbagov, ISOFIX v štandarde či vylepšené deformačné zóny.

Rovnako aj samotný motor by si vyžadoval úpravy alebo výmenu za efektívnejší a ekologickejší variant, prípadne elektrifikovanú verziu.

Renault Triber – Zdroj: Renault
Malý van, veľký potenciál?

V segmente cenovo dostupných MPV dominujú v Európe modely ako Dacia Jogger, Toyota Proace City Verso či Citroën Berlingo. Triber by však mohol zaujať jednoduchou koncepciou, výborným pomerom cena/priestor a flexibilitou.

Za predpokladu, že by Renault upravil pohonnú jednotku a bezpečnostnú výbavu pre európske normy, mohol by Triber zaujať napríklad ako mestské fleetové vozidlo, komunitné auto, taxi alebo ako cenovo dostupná alternatíva pre veľké rodiny.

Renault Triber – Zdroj: Renault
Zatiaľ len exotika, no nie bez potenciálu

Renault Triber je ukážkou toho, čo dokáže automobilka vytvoriť pre cenovo citlivé trhy ako praktické, jednoduché, dostupné. V Európe by síce musel prejsť zásadnými úpravami, no jeho koncepcia nie je úplne mimo reality.

Ak by bol správne upravený a zacelený na správnu klientelu, mohol by sa stať zaujímavou voľbou tam, kde rozhoduje každý eurocent. Zatiaľ však zostáva pevne ukotvený v Ázii s výhľadom na export do Afriky, Latinskej Ameriky a prípadne aj vybraných európskych trhov. 

Zdieľaj:

Jerguš Horský

Zaujímajú ma autá, ktoré majú charakter – také, čo si nepodávajú ruku s priemerom. Sledujem techniku, dizajn, zvuk a aj to ako auto pôsobí, keď v ňom človek sedí. Nehľadám dokonalosť, ale výnimočnosť v detailoch, v prejave, v pocite. Auto pre mňa nie je len stroj – je to postava s vlastným príbehom, ktorá vie zaujať, prekvapiť alebo dokonca vybudovať rešpekt.