Takmer dvakrát drahšie ako konkurencia

Renault prekvapil automobilový svet neuveriteľnou cenou svojho najnovšieho elektrického športového modelu. Za exkluzívny Renault 5 Turbo 3E si značka pýta závratných 155 000 eur, čo prevyšuje cenu konkurenčného Hyundai Ioniq 5 N takmer dvojnásobne. Ioniq 5 N pri tom poskytuje vyšší výkon a dokonca o desatinu sekundy rýchlejšie zrýchlenie z 0 na 100, napriek vyššej hmotnosti.

Špičková technika v atraktívnom balení 

Čím si tento malý Renault zaslúžil takú vysokú cenovku? Model disponuje inovatívnym technickým riešením s dvojicou elektromotorov integrovaných priamo do zadných kolies. S celkovým výkonom 544 koní a krútiacim momentom až 4800 Nm vďaka špeciálnej implementácií motorov, rozhodne nesklamal. Krútiaci moment bol samozrejme meraný priamo na kolesách, čiže na cestu bude reálne schopný preniesť iba zlomok tejto hodnoty.

Elektrický Turbo 3E používa modernú 800-voltovú architektúru s možnosťou rýchlonabíjania výkonom 350 kW. Batéria s kapacitou 70 kWh umožňuje dojazd okolo 400 kilometrov a nabíjanie z 15 na 80 percent trvá len približne 15 minút.

Renault 5 Turbo 3E - Zdroj: Renault

Exkluzívna objednávka a dlhé čakanie

Renault zaviedol špeciálny systém objednávok pre budúcich majiteľov tohto exkluzívneho modelu. Záujemcovia musia zložiť zálohu 50 000 eur, pričom garantovanú cenu má iba prvých 500 zákazníkov.  Objednávkový proces prebieha vo vybraných regiónoch vrátane Európy, Stredného východu, Japonska a Austrálie.

Personalizácia priamo s dizajnérmi

Výnimočný prvok ponuky predstavuje možnosť osobnej spolupráce s dizajnérskym tímom Renaultu. Majitelia si budú môcť prispôsobiť množstvo detailov vrátane farieb karosérie, interiérových prvkov a ďalších individuálnych aspektov, čím získajú skutočne jedinečný kúsok.

Celkovo vznikne len 1980 kusov, symbolizujúcich rok uvedenia prvej generácie legendárneho Renaultu 5 Turbo. Napriek tomu, že objednávkový systém už beží, na fyzické dodanie automobilu si zákazníci počkajú až do roku 2027.

Renault 5 Turbo 3E - Zdroj: Renault

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.