Renault dokončil modernizáciu svojej hybridnej technológie pre kompaktné crossovery. Dvojica modelov Captur a Symbioz dostáva nový benzín-elektrický pohon E-Tech Full Hybrid 160, ktorý nahradí doterajší slabší variant s označením 145. Slovenské zastúpenie už zverejnilo oficiálne ceny, ktoré môžu zákazníkov príjemne prekvapiť svojou výhodnosťou.

Nový Renault Symbioz s hybridným pohonom - Zdroj: Renault

Technické vylepšenia

Nový hybridný systém prináša výrazné technické inovácie. Hlavnou zmenou je zväčšenie objemu benzínového motora z pôvodných 1,6 na 1,8 litra. Okrem toho došlo k výmene nepriameho vstrekovania paliva za priame, čo prináša lepšiu efektivitu. Výsledkom je systémový výkon 160 koní a maximálny krútiaci moment 265 Nm.

Podľa výrobcu nový pohon zabezpečuje nielen vyšší výkon, ale aj lepšiu spotrebu paliva. Model Symbioz dosahuje priemernú spotrebu 4,3 až 4,5 l/100 km, zatiaľ čo Captur má mierne vyššiu spotrebu 4,4 až 4,5 l/100 km, čo je pravdepodobne spôsobené horšou aerodynamikou menšieho modelu.

Nová hybridná pohonná jednotka E-Tech 160 - Zdroj: Renault

Prekvapivé cenové zníženie

Najväčším prekvapením je cenová politika Renaultu. Nový výkonnejší hybrid je v porovnaní s predchádzajúcim modelom lacnejší. Symbioz E-Tech Full Hybrid 160 vo výbave Evolution stojí v akcii iba 25 790 eur, zatiaľ čo vlani sa slabší variant predával za 28 900 eur.

Captur prešiel podobným vývojom. Nový hybridný variant stojí 25 064 eur vo výbave Techno, čo je menej ako vlaňajších 25 900 eur za slabší hybrid. Pre tento model nie je k dispozícii základná výbava Evolution.

Nový Renault Captur s hybridným pohonom - Zdroj: Renault

Širšia ponuka výbav

Zákazníci si môžu vybrať z viacerých stupňov výbavy. Symbioz je dostupný vo výbave Techno za 27 482 eur, Esprit Alpine za 29 362 eur a najlepšie vybavený Iconic za 31 242 eur. Captur ponúka okrem základného Techno ešte variant Esprit Alpine za 27 752 eur.

Nový Renault Symbioz s hybridným pohonom - Zdroj: Renault

Nový hybridný pohon predstavuje zaujímavú alternatívu pre vodičov hľadajúcich kombináciu výkonu, úspornosti a príťažlivej ceny v segmente kompaktných crossoverov.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.