A priznajme si – niektorí ho milujú pre jeho originalitu, iní sa nad jeho zadkom už roky zamýšľajú. A čo je na tom najfascinujúcejšie? Že aj keď je to len základná verzia s motorom 1.4 16v, Mégane II si zachováva tú pravú "francúzskosť" – čo v praxi znamená, že vás buď očarí, alebo znechutí. Ale rozhodne naň nezabudnete.

Dizajn, ktorý rozdelil svet na dve polovice

Mégane II je presne ten typ auta, ktorý si zamilujete, ak máte chuť na niečo iné. Francúzi sa rozhodli, že kompaktný hatchback nemusí vyzerať ako konzervatívny nemec, a tak mu nadelili zadok, ktorý vyzerá, akoby ho niekto jemne rozpučil. Výrazne klesajúci profil a široký zadný stĺpik vytvárajú dojem, že auto sa trochu „rozložilo“ na ceste. Predná časť je však naopak veľmi sympatická – široké svetlá a decentná maska chladiča dodávajú autu moderný a živý vzhľad. 

Renault Mégane II 1.4 16v (2006) - Zdroj: Klasykagatunku.pl
A práve v tomto je tá francúzskosť – nedbalý šarm a odvaha skúsiť niečo, čo sa úplne nevydarí, ale aspoň je to iné. Možno to však nemusí platiť o ručnej brzde, ktorá vyzerá, ako keby boli dizajnéri na exkurzii v strojovni Airbusu a povedali si, že bude úžasný nápad nadizajnovať v Megane túto brzdu na rovnaký štýl.

Motor, ktorý vás rozhodne neohromí

Pod kapotou tejto verzie nájdete 1.4-litrový štvorvalec s výkonom 98 koní. Áno, nie je to žiadny trhač asfaltu, ale na každodenné jazdenie do práce alebo pre bagety to stačí. Francúzi sa s tým motorom rozhodne neponáhľali a dali mu charakter typického mestského pracanta – zvládne to, ale vyžaduje si trochu trpezlivosti. 

Renault Mégane II 1.4 16v (2006) - Zdroj: Klasykagatunku.pl
Našťastie je tu manuálna prevodovka, ktorá trochu oživí dojem z jazdy. A keď už nič iné, aspoň sa môžete tváriť, že športovo preraďujete. Len škoda, že auto na to nereaguje tak rýchlo, ako by ste si možno priali. Ale tak čo si budeme hovoriť, s touto kubatúrou by ani Bugatti dieru do sveta neurobilo.

Interiér – pohodlie na francúzsky spôsob

Keď si sadnete dovnútra, pochopíte, že Francúzi si na pohodlí naozaj zakladajú. Sedadlá sú mäkké a priateľské k vášmu chrbtu – žiadne tvrdé športové škrupiny, ale skôr domáca pohovka na kolesách. Všetko je tu také... neformálne. Palubná doska je síce trochu plastová, ale na druhej strane prehľadná a jednoducho usporiadaná. 

Renault Mégane II 1.4 16v (2006) - Zdroj: Klasykagatunku.pl
Volant je príjemne mäkký a ovládanie audiosystému na páčke pod ním je tak typicky francúzske, že vás to núti usmievať sa. A samozrejme, nesmieme zabudnúť na jednu klasiku – kartu miesto kľúča. Pretože prečo by sme mali byť praktickí, keď môžeme byť kreatívni? Ak vám niekedy padne karta medzi sedadlá, tak bude radosť vo Vás.

Francúz, ktorý si to robí po svojom

Renault Mégane druhej generácie nie je auto, ktoré by vás ohromilo výkonom alebo technickými vychytávkami. Ale má niečo, čo veľa moderných áut už stratilo – negenerický prejav a vzhľad. Je to tak trochu rebel, ktorý si nezakladá na tom, aby bol ideálny. A práve preto je zvláštne fascinujúci.

Renault Mégane II 1.4 16v (2006) - Zdroj: Klasykagatunku.pl
Je to auto pre ľudí, ktorí nechcú byť súčasťou mainstreamu. Pre tých, ktorí si povedia, že nepotrebujú dokonale nemeckú precíznosť ani japonskú spoľahlivosť. Chcú len pohodlné auto s trochu podivným šarmom. A práve to Mégane ponúka – je to Francúz telom aj dušou.

Youngtimer, ktorý je vlastne úplne obyčajný

V kategórii youngtimerov je Mégane II skôr takou šedou myškou. A to je úplne v poriadku. Nie je to auto, ktoré by zbieralo obdivné pohľady na zrazoch, ale ak sa objaví, určite vyvolá úsmev. Je to spomienka na časy, keď si Renault dovolil byť extravagantný – možno nie úplne úspešne, ale aspoň s odvahou. A aj keď na dnešné pomery pôsobí trochu zastarane, stále má niečo do seba. Ak si ho niekto dnes kúpi, robí to preto, že ho baví byť iný – a to je vlastne celkom sympatické.

Renault Mégane II 1.4 16v (2006) - Zdroj: Klasykagatunku.pl
Prednedávnom mali tento konkrétny kúsok chalani zo severu na predaj a mal najazdených neuveriteľných 634km. Nikto ale nehovorí, že podobná anomália nenastane aj v budúcnosti. Preto odporúčame mať oči na stopkách a veríme, že na každého čaká niekde v úzadí „interesantný farník“.

Zdieľaj:

Jerguš Horský

Zaujímajú ma autá, ktoré majú charakter – také, čo si nepodávajú ruku s priemerom. Sledujem techniku, dizajn, zvuk a aj to ako auto pôsobí, keď v ňom človek sedí. Nehľadám dokonalosť, ale výnimočnosť v detailoch, v prejave, v pocite. Auto pre mňa nie je len stroj – je to postava s vlastným príbehom, ktorá vie zaujať, prekvapiť alebo dokonca vybudovať rešpekt.