Renault Mégane Coupé GT sa veľmi nelíši od klasickej trojdverovej verzie, čo je práve v tomto zaradení modelu výhoda. Niekto nestojí o vyčačkané auto so spojlermi, extrémne rozšírenými blatníkmi, či zníženým podvozkom až k zemi. Decentne znamená niekedy viac. Mégane GT zdobia nízkoprofilové 18-palcové elektróny Jetow so špecifickým vzhľadom. Spätné zrkadlá a kryty predných hmlových svetiel, či kľučky dverí v titánovom prevedení a mierne pozmenený predný nárazník dodávajú modelu dynamický šmrnc.
V interiéri nenájdete veľa športových doplnkov, výrazné sú len predné sedadlá s lepšou bočnou oporou a budík otáčkomera s hrubými číslicami. Inak je v podstate totožný s bežným interiérom Méganu. Mnoho majiteľov práve toto ocení, pretože auto môže využívať v každodennej prevádzke. Má akési dve tváre. Tá prvá spočíva v naladení podvozka vhodného aj na cesty s výtlkmi po zime, no nestratí sa ani v spleti ostrých zákrut.
Práveže v ostrých zákrutách podvozok drží ako prikovaný k zemi. Skúšal som stabilitu na Pezinskej Babe, kde si GT vytrpelo zopár kôl, a zážitky sú viac než vynikajúce. Vďaka slušnej hmotnosti, výborného naladenia podvozka a širokých pneumatík nie je problém prejsť zákrutu i miernym „slideom“, a to je hnaná predná náprava! Vážne má GT-čko tendenciu k pretáčavosti pri rýchlom stočení volantu, ubratí plynu a následnom pridaní plynu.
Druhá tvár automobilu sa skrýva v motorovom priestore. Motoru 2.0 TCe naladeného na 132kW nemožno odoprieť dynamické vlastnosti. Popravde, ak sme doteraz písali o nevnucujúcom sa športovom duchu z pohľadu dizajnu, motor naopak jasne dáva najavo, aby sa s ním šofér vyburácal.
Celý týždňový test som s ním udržal spotrebu rovných 10l/100km v "nakladacom" režime. Na 80% sa s ním jazdilo dynamicky, kedy mi šlo neraz o odobratie vodičského oprávnenia, našťastie policajné hliadky driemali. Chcem tým naznačiť, že na daný objem a výkon, je to v skutku slušná hodnota. Pri 130km/h na diaľnici mu postačí dokonca ešte o dva litre menej.
Motor sa nechá pokojne točiť po červené pásmo k 6000 ot./min a nedochádza mu pritom dych, netypické na prepĺňaný agregát. Vlastne si zachováva atmosférický záťah. V zrýchľovaní mu sekunduje aj chrapľavý zvuk z výfuku, ktorý sa mi pozdával väčšími ako napríklad pri Giuliette 1.4T MultiAir s podobnými výkonnostnými parametrami.
V športovom Coupé GT nájdete bohatú základnú výbavu ako napríklad štartovaciu kartu, tempomat, či dvojzónovú automatickú klimatizáciu. Nemohol som sa preniesť cez audiosústavu, ktorá audiovýkonom sadne skôr do vanu. Len 4 reproduktory, slabý a nevyvážený zvuk. Tu by sa hodilo niečo exkluzívnejšie. Na druhej strane, aspoň sa viac vcítite do revu motora.
Mégane Coupé GT je vhodnou voľbou medzi ostrou verziou RS a trojdverovou verziou 1.4 TCe. Ťaží hlavne z praktickosti, je vhodné na každodenné jazdenie a ak treba, ponúkne šoférovi istú dávku adrenalínu.
Technické údaje:
Typ motoru/usporiadanie valcov | zážihový / radové |
Počet valcov/ventilov | 4 / 16 |
Zdvihový objem (cm3) | 1998 |
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) | 132/5500 |
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) | 300 / 2250 |
Prevodovka typ/počet stupňov: | M / 6 |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 230 |
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h | 7,8 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): | 10,2 / 6,1 / 7,6 |
Spotreba počas testu (l/100km): | 10,0 |
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): | 4299 / 1804 / 1423 |
Batožinový priestor - min./max. (l): | 344 / 991 |
Objem nádrže (l): | 60 |
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): | 1395 / 435 |