Renault Mégane Coupé GT sa veľmi nelíši od klasickej trojdverovej verzie, čo je práve v tomto zaradení modelu výhoda. Niekto nestojí o vyčačkané auto so spojlermi, extrémne rozšírenými blatníkmi, či zníženým podvozkom až k zemi. Decentne znamená niekedy viac. Mégane GT zdobia nízkoprofilové 18-palcové elektróny Jetow so špecifickým vzhľadom. Spätné zrkadlá a kryty predných hmlových svetiel, či kľučky dverí v titánovom prevedení a mierne pozmenený predný nárazník dodávajú modelu dynamický šmrnc.

V interiéri nenájdete veľa športových doplnkov, výrazné sú len predné sedadlá s lepšou bočnou oporou a budík otáčkomera s hrubými číslicami. Inak je v podstate totožný s bežným interiérom Méganu. Mnoho majiteľov práve toto ocení, pretože auto môže využívať v každodennej prevádzke. Má akési dve tváre. Tá prvá spočíva v naladení podvozka vhodného aj na cesty s výtlkmi po zime, no nestratí sa ani v spleti ostrých zákrut.

Práveže v ostrých zákrutách podvozok drží ako prikovaný k zemi. Skúšal som stabilitu na Pezinskej Babe, kde si GT vytrpelo zopár kôl, a zážitky sú viac než vynikajúce. Vďaka slušnej hmotnosti, výborného naladenia podvozka a širokých pneumatík nie je problém prejsť zákrutu i miernym „slideom“, a to je hnaná predná náprava! Vážne má GT-čko tendenciu k pretáčavosti pri rýchlom stočení volantu, ubratí plynu a následnom pridaní plynu.

Renault Mégane Coupé GT 2.0 TCe

Druhá tvár automobilu sa skrýva v motorovom priestore. Motoru 2.0 TCe naladeného na 132kW nemožno odoprieť dynamické vlastnosti. Popravde, ak sme doteraz písali o nevnucujúcom sa športovom duchu z pohľadu dizajnu, motor naopak jasne dáva najavo, aby sa s ním šofér vyburácal.

Celý týždňový test som s ním udržal spotrebu rovných 10l/100km v "nakladacom" režime. Na 80% sa s ním jazdilo dynamicky, kedy mi šlo neraz o odobratie vodičského oprávnenia, našťastie policajné hliadky driemali. Chcem tým naznačiť, že na daný objem a výkon, je to v skutku slušná hodnota. Pri 130km/h na diaľnici mu postačí dokonca ešte o dva litre menej.

Motor sa nechá pokojne točiť po červené pásmo k 6000 ot./min a nedochádza mu pritom dych, netypické na prepĺňaný agregát. Vlastne si zachováva atmosférický záťah. V zrýchľovaní mu sekunduje aj chrapľavý zvuk z výfuku, ktorý sa mi pozdával väčšími ako napríklad pri Giuliette 1.4T MultiAir s podobnými výkonnostnými parametrami.

V športovom Coupé GT nájdete bohatú základnú výbavu ako napríklad štartovaciu kartu, tempomat, či dvojzónovú automatickú klimatizáciu. Nemohol som sa preniesť cez audiosústavu, ktorá audiovýkonom sadne skôr do vanu. Len 4 reproduktory, slabý a nevyvážený zvuk. Tu by sa hodilo niečo exkluzívnejšie. Na druhej strane, aspoň sa viac vcítite do revu motora.

Renault Mégane Coupé GT 2.0 TCe

Mégane Coupé GT je vhodnou voľbou medzi ostrou verziou RS a trojdverovou verziou 1.4 TCe. Ťaží hlavne z praktickosti, je vhodné na každodenné jazdenie a ak treba, ponúkne šoférovi istú dávku adrenalínu.

Technické údaje:

Typ motoru/usporiadanie valcov zážihový / radové
Počet valcov/ventilov 4 / 16
Zdvihový objem (cm3) 1998
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) 132/5500
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) 300 / 2250
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Maximálna rýchlosť (km/h): 230
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h 7,8
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 10,2 / 6,1 / 7,6
Spotreba počas testu (l/100km): 10,0
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4299 / 1804 / 1423
Batožinový priestor - min./max. (l): 344 / 991
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1395 / 435

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.