Naša trojčlenná posádka nemala problém zbaliť do kufra batožinu, samozrejme pri natiahnutej streche. Objem 417l patrí k tým väčším v triede. Po stiahnutí strechy stratíte takmer polku objemu (210l). Luxusným detailom a zároveň praktickým je vybavené veko batožinového priestoru. Stačí len jemne pribuchnúť a veko sa dovrie samo pomocou servomotorov.

Kabriolety sú koncipované predovšetkým pre dvoch cestujúcich a zadné sedačky slúžia len na núdzovú prepravu, Mégane CC nie je úplne aut v tomto smere. Dozadu som na tisíc kilometrovú púť posadil nežnejšiu časť ľudského pokolenia. Po príjazde do cieľa zhodnotila svoje dojmy pozitívne. Ak sa spolucestujúci na prednom sedadle posunie mierne vpred a osoba vzadu skloní hlavu, dá sa absolvovať aj dlhá trasa. Aby bola dokonalo pohodlná, odporúčam každých 200 kilometrov zastaviť na pár minút narovnať si kosti.

Vodič na prednom anatomickom sedadle má miesto aj pohodlie v každom smere, i nad hlavou. Ofinu vám pri otvorenej streche neodfúkne, zato sediacim vzadu prúdi vzduch a lá hurikán. Ideálne je preto jazdiť pod 100km/h a s vytiahnutými bočnými oknami. Cestu nám ručná navigácia naplánovala cez rakúske a slovinské Alpy.

Prvé dve tretiny trasy sme cestovali v daždi, kedy sa celopresklená strecha osvedčila v dobrom svetle. Navodzuje vzdušný a svetlý dojem, no ak sa vonku zvýši teplota a mraky vystriedajú ostré slnečné lúče, v aute sa priam opekáte. Čiastočne vás ochráni perforovaná roletka nad hlavou. Za luxus sa platí niekedy zdravím. Buď sa budete potiť, alebo automatickú dvojzónovú klimatizáciu nastavíte na nízku teplotu a po pár hodinách fŕkate z nosa ako trubiroh, pretože organizmus vyfasuje poriadnu facku.

Renault Mégane CC 1.6 16V

A teraz pod kapotu. Benzín 1,6 16V si s 1500kg pohotovostnej váhy neporadí za každých okolností. Patrí medzi tie pokojnejšie nátury a nemá sily na rozdávanie. Platí to hlavne pri diaľničných stúpaniach, kedy sa nevyhnete práci s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Maximálny krútiaci moment vrcholí totiž až pri 4250 ot./min., takže ak chcete udržiavať rýchle tempo, pôjde to do spotreby.

Samotný zvukový prejav pri vysokých otáčkach nie je nadpriemerne silný, v žiadnom prípade však nepatrí k najtichším. Vyhovuje mu pokojné tempo, ktoré napokon ku kabrioletu patrí. Sprevodovanie jednotlivých stupňov situáciu s horšou dynamikou zachraňujú, sú krátke. Na šestke pri 130 km/h točí 3900 ot./min. Ku kladným stránkam ďalej patrí ustálená spotreba, ktorá neskáče rapídne hore/dolu po každom šliapnutí na plynový pedál.

Ja som si priemer držal počas cestovania na 7,2 l/100km. Absencia B-stĺpika v dnešnej dobe nehrá rolu zhoršenej torznej tuhosti karosérie. Oproti minulej generácii ju konštruktéri zvýšili až o 200% a je to poznať. Mégane CC nevyvedú z miery nerovnosti na cestách, skôr sa bojí ostrých prejazdov zákrutami. Tam dopláca na ťažkú váhu. Opretie sa do zákruty vo vysokej rýchlosti znamená vyvedenie zo stopy, predné kolesá priam hryzú a kvília do asfaltu, zatiaľ čo celý podvozok sa rozhoduje medzi nedotáčavosťou a pretáčavosťou. Jednoducho na hrane sa nedá jazdiť. Serpentíny radšej prechádzajte s otvoreným nebom nad hlavou a jemným vánkom vo vlasoch, ako kropajami potu na čele.

Renault Mégane CC 1.6 16V

Napriek viacerým výhradám z testu nemôžem Mégane CC zavrhnúť. Dizajn a dielensky spracovaný interiér hodnotím na jednotku. Výborná výbava s audiosústavou Arkamys sú hlavné pozitíva. Radím vyberať inú pohonnú jednotku a taktiež športové šantenie si dopriať decentne.

Technické údaje:

Typ motoru/usporiadanie valcov zážihový / radové
Počet valcov/ventilov 4 / 16
Zdvihový objem (cm3) 1598
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) 81 / 6000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) 151 / 4250
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Maximálna rýchlosť (km/h): 190
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h 12,2
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 10,2 / 6,1 / 7,6
Spotreba počas testu (l/100km): 7,2
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4485 / 1810 / 1425
Batožinový priestor - min./max. (l): 210 / 417
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1505 / 334

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.