V ostatnom prípade však ostalo všetko po starom. Laguna Coupé sa pýši karosériou, ktorú jej môže závidieť nejeden konkurent. Dokonca, aby nevyšla z cviku, dostala malinký facelift, sústredený hlavne na prednej maske. V najsilnejšej motorizácii a najvyššej výbave dostávate doslova kus luxusného auta. Dobre si pamätajte predošlú vetu, pretože neskôr sa k tvrdeniu ešte vrátim.
Prvé presvedčenie o luxuse vás čaká v interiéri. Béžová koža, čierna palubná doska a do detailov prepracované maličkosti, ktoré od vzniku nepotrebovali zmenu jednoznačne potvrdzujú jedinečnosť. Výbava Initiale rozmaznáva užívateľa elektrickým sedadlom vodiča aj spolujazdca, doplnenými o automatický mechanizmus pri odklopení sedadiel smerom dopredu.
Do kabíny sa bez väčších problémov zmestí štvorica priemerne urastených ľudí, limitom pre tých zadných bude priestor na hlavu a nohy. Keď sa uspokoja so strmším sedením v oblasti stehien, je veľká pravdepodobnosť, že dlhšia trasa ich nezabije.
[adsense]
Veľkosť kufra Laguny Coupé neohuruje objemom, ani výrezom. Praktickosť išla na úkor dizajnu, no z vlastného preskúšania som dospel k zaujímavému záveru. Pokiaľ sa rozhodnete doň narvať batožinu pre štyroch ľudí, s veľkou predstavivosťou a logickým uvažovaním sa vám to podarí. V batožinovom priestore neprekážajú vzpery od veka, tie sú krásne schované, problémom sú reproduktory, s nimi už treba rátať.
S kupéčkom sa stretávam za volantom druhýkrát. Pred niečo vyše rokom pod kapotou pracoval prepĺňaný benzínový dvojliter, s ktorým bola Laguna Coupé neuveriteľne pružná a vrtkavá. Tentoraz sme si vyskúšali spomedzi posledných exemplárov pohonnú jednotku 3.0 dCi V6 s automatickou šesťstupňovou prevodovkou. Bohužiaľ (pre mnohých), tento agregát už nie je v ponuke.
To, že sa vytratil z cenníka šesťvalec má svoje dôvody. Jednak je už na túto dobu starší a ťažký, ale taktiež nepatrí medzi výkonových špecialistov. Tu sa pomaly dostávam k pointe, prečo treba brať tento konkrétny typ Laguny Coupé za luxusné auto, a nie športové.
Šesť valcov si pradie veľmi kultivovane a pri vyšších obrátkach sa spod kapoty ozýva zdravý zvuk, ktorý nadchne resp. nadchlo nejedno ucho. V spojení s automatom sa jeho výkonový potenciál sústreďuje do lineárneho zrýchlenia, čo znamená, že hoci vás sila nekopne do sedadiel ako dvojlitrový turbomotor, stále cítite pozvoľné tlačenie chrbtice do operadla. To je niekedy príjemnejšie ako náhly kopanec.
Na okresných cestách nevykazuje podvozok rapídne horšie jazdné vlastnosti, aj vďaka podvozku 4Control, ktorý natáča zadné kolesá v závislosti od rýchlosti buď v smere natočenia kolies alebo opačne. Keď príde na dychtivú jazdu po úzkych cestách, cítiť viac zaťaženie prednej nápravy a auto vás núti jazdiť pomalšie, aj reakcie od riadenia nie sú ideálne, nepresné. Treba s touto variantou jazdiť ako s luxusným kupé, nie športovým.
Majiteľ tohto vozidla sa môže tešiť na relatívne priaznivú spotrebu, ktorá sa dokáže držať na úrovni osem litrov nafty na sto kilometrov. Naopak, od kúpy odrádzala nadobúdacia cena začínajúca niekde k štyridsaťtisíc eurám.
Najväčším kameňom úrazu pre tento model je obmedzenie ponuky motorov. Vybral sa len jeden a aj to 2.0 dCi, takže pod kapotou teraz pracuje už len nafta a tým pádom sa Laguna Coupé definuje už len na pojem „Krásne auto“, ale bez diabla v tele. A to je škoda!
Technické údaje:
Typ motoru/usporiadanie valcov | Vzetový / Vidlicové |
Počet valcov/ventilov | 6 / 24 |
Zdvihový objem (cm3) | 2998 |
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) | 177 / 3750 |
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) | 450 / 1500 |
Prevodovka typ/počet stupňov: | A / 6 |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 242 |
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h | 7,3 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): | 10,0 / 5,6 / 7,1 |
Spotreba počas testu (l/100km): | 8,2 |
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): | 4643 / 2082 / 1398 |
Batožinový priestor - min./max. (l): | 423 / - |
Objem nádrže (l): | 66 |
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): | 1630 / 420 |