Model sme dostali ako prvá redakcia na test, takže Laguna Coupé bola ešte nepoškvrnená panna. Po týždni jazdenia sme ju však riadne zabehli. Od začiatku mi bola táto biela neopálená kráska príťažlivá, dokonca vyzývavejšie odetá do čiernobieleho stylingu GP Monaco, čo jej pridalo na extravagancii.

Limitovanú edíciu GP Monaco charakterizujú nápisy po stranách karosérie, ako aj na prednej maske chladiča. Ďalším rozpoznávacím znakom sú čierne disky kolies z ľahkých zliatin. Do čierna sú sfarbené i spätné zrkadlá, alebo strecha vozidla. Nie je najmenších pochýb o výraznej exkluzivite, stačí spomaliť v úzkych uličkách miest a vychutnávať si pohľady okoloidúcich chodcov. Áno, s Lagunou Coupé rozhodne neprejdete bez povšimnutia okolia.

Na jednej strane to teší vaše srdce, na druhej strane sa stanete terčom ľudí prejavujúcich záujem o auto, ktorí sa neboja pýtať pomerne osobné otázky typu „Koľko si za to vycáloval, synak?“. Dokonca som sa stal zaujímavým cieľom pre policajnú hliadku, ktorá ma neváhala skontrolovať od A po Z. Za týždeň asi trikrát.

Renault nepatrí medzi premiantov, avšak Laguna Coupé sa nemusí hanbiť rozdať si to s pomerne drahšími vozidlami v danej triede, aspoň čo sa týka sexapealu. Foteniu som venoval väčšiu pozornosť ako pri iných testovacích vozidlách a pokojne som si prezeral Lagunu Coupé z každej strany. Každé auto je niečím špecifické, Laguna Coupé asi tým, že nie je najmenšej výhrady v dizajne. Niekedy autu chýba dáka krivka, alebo má utopené kolesá v podbehoch, prípadne je nevyrovnané (napríklad vpredu mohutné, vzadu „štíhle“). Coupé je ako zmes tých najkrajších športových automobilov sveta. Vpredu tak trocha Masserati, vzadu Aston Martin.

Renault Laguna Coupé 2.0T 16V Monaco GP

Nasadám dovnútra. Vôňa novej kože v interiéri sa mi vkradla do nosa. Styling sa rozhodne vniesol aj do útrob auta. Kožené sedadlá majú zlepšené bočné vedenie, stredový panel kombinuje čiernu a bielu farbu karosérie, a taktiež možno badať niekoľko nápisov Monaco GP . Páči sa mi odlíšenie od ostatných verzií Laguny Coupé v podobe zrezaného a hrubšieho venca volantu, ako aj prevodová páka s presne vymedzenými dráhami na preraďovanie s kovovou guľou navrchu. Tá však z hľadiska praktickosti bude cez zimné rána riadne chladiť dlaň.

[adsense]

Palubná doska a niektoré súčasti interiéru sú popretkávané bielou niťou. Vďaka týmto zopár detailom sa mi zdá byť interiér jedinečný. Rozplýval som sa podobne aj na menšom bratovi Mégane Coupé Monaco GP, ktoré som testoval niekoľko týždňov pred Lagunou, a príjemný dojem u mňa pretrváva. Inak je Laguna Coupé totožná s klasickou verziou.

Staronová Laguna Coupé poskytuje majiteľovi nevšedný komfort jazdy. Náš testovaný exemplár bol vybavený systémom 4Control, ktorý maximalizuje inak vynikajúce jazdné vlastnosti. V nízkych rýchlostiach sa zadné kolesá natáčajú o 3,5 stupňa opačným smerom, čím sa znižuje polomer otáčania, a hlavne sa vodič menej natočí volantom. To sa deje do rýchlosti 60km/h. Je pravda, že na tento systém som si musel trocha zvyknúť, pretože sa mi neraz stalo pri odbočovaní, že som natočil volant tak ako zvyčajne na inom aute, no Laguna Coupé sa zvrtla ako antilopa.

Naopak, pri rýchlej jazde nad 60 km/h sa zadné kolesá natáčajú v rovnakom smere (max. dva stupne) ako predné kolesá, a tak podvozok dokáže lepšie držať stopu pri drsnej jazde. Skúsil som si niekoľkokrát prejsť kruhový objazd rýchlejšie, a vždy sa dalo ísť ešte rýchlejšie, pričom ani gumy nepískali. V záujme šetrenia surového motora som sa nevybral na Pezinskú Babu, ani na závodný okruh do Orechovej Potône, avšak nedalo mi nevyskúšať spleť zákrut na Záhorí. S týmto podvozkom a motorom si užije vodič nezabudnuteľné chvíle, ak ho nenalapajú policajné hliadky.

Renault Laguna Coupé 2.0T 16V Monaco GP

Motor. Štvorvalcový preplňovaný benzín možno kombinovať s manuálnou, aj automatickou prevodovkou. Vo svojej podstate patrí dynamicky k tým najlepším voľbám v Renaulte. Výkonnejší je už len trojlitrový vidlicový šesťvalec, avšak ten sa nedá kombinovať s verziou Monaco GP. Keďže bol ešte surový, teda nezabehnutý, šetril som ho. Dvestopäť koní pod kapotou cvála potichu, a ani v strednom pásme otáčok sa dovnútra interiéru nedostáva výrazný hluk. Cítiť riadnu energiu pri sebe menšom stlačení akcelerátora. A konzumácia? Na objem a výkon hodnota 8,8 l/100km znie prijateľne. Stačí ale trošku dynamickejšie jazdiť a apetít prešvihne poľahky 10 litrov. Záleží na vašej nohe alebo peňaženke.

Renault Laguna Coupé si môže kúpiť rôzna skupina zákazníkov. Prevezie pohodlne štyri osoby a batožinu vtesnáte do pomerne slušného batožinového priestoru. Akurát výrez kufra môže sťažiť nakladanie batožiny.

Technické údaje:

Typ motoru/usporiadanie valcov zážihový / radové
Počet valcov/ventilov 4 / 16
Zdvihový objem (cm3) 1998
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) 150 / 5000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) 300 / 3000
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Maximálna rýchlosť (km/h): 232
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h 7,8
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 10,8 / 6,5 / 8,0
Spotreba počas testu (l/100km): 8,8
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4643 / 1812 / 1398
Batožinový priestor - min./max. (l): 423 / -
Objem nádrže (l): 66
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1503 / 420

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.