Koncept Renault 4 Savane 4x4 je najnovším prírastkom do rodiny Renault a pokračuje v trende oživovania historických modelov značky v modernom elektrickom šate. Hoci ide zatiaľ len o koncept, všetko nasvedčuje tomu, že sa tento model čoskoro dostane do sériovej výroby a poskytne zákazníkom schopnejšiu alternatívu s pohonom všetkých kolies.

Renault 4 Savane 4x4 koncept - Zdroj: Renault

Dvojica elektromotorov a zvýšený podvozok

Nový Renault 4 Savane 4x4 sa od základného modelu odlišuje najmä prítomnosťou druhého elektromotora na zadnej náprave, čím získava pohon všetkých štyroch kolies. Okrem toho dostal aj o 15 milimetrov zvýšený podvozok, ktorý v kombinácii s 18-palcovými kolesami a viacúčelovými pneumatikami Goodyear UltraGrip Performance+ zlepšuje jeho schopnosti mimo spevnených ciest.

Renault 4 Savane 4x4 koncept - Zdroj: Renault

Širší rozchod a modulárna platforma

Zaujímavosťou je rozšírenie rozchodu kolies o 10 milimetrov, čo by malo prispieť k lepšej stabilite na nerovnom povrchu. Renault zatiaľ neposkytol podrobné technické údaje o výkone druhého elektromotora či celkovom systémovom výkone vozidla. Automobilka len zdôraznila, že Savane 4x4 je dôkazom všestrannosti elektrickej modulárnej platformy AmpR Small.

Renault 4 Savane 4x4 koncept - Zdroj: Renault

Potenciálny výkonový konkurent pre Škodu Elroq RS

Pre porovnanie, štandardný Renault 4 je v súčasnosti dostupný s elektromotorom s výkonom 122 alebo 150 koní. Slabšia verzia disponuje akumulátorom s kapacitou 40 kWh, výkonnejší model má batériu s kapacitou 52 kWh. Ak bude Savane 4x4 skutočne vrcholom modelového radu, mohol by s pridaným druhým elektromotorom teoreticky dosiahnuť celkový výkon až okolo 300 koní, čím by mohol konkurovať nedávno predstavenej Škode Elroq RS.

Renault 4 Savane 4x4 koncept - Zdroj: Renault

Budúcnosť elektrických modelov Renault

Savane 4x4 koncepčne nadväzuje na vlaňajšiu štúdiu E-Tech FL4WER Power a potvrdzuje trend automobilky ponúkať zákazníkom drahšie a schopnejšie verzie svojich elektrických modelov. Ak sa tento model dostane do výroby, bude patriť k najmenším elektromobilom s dvomi pohonnými jednotkami. Navyše existuje veľká pravdepodobnosť, že podobnú techniku by mohol v budúcnosti prevziať aj príbuzný model Renault 5 alebo Alpine A290.

Koncept Renault 4 Savane 4x4 tak znovu potvrdzuje, že francúzska značka má s návratom svojej ikonickej štvorky veľké plány a chce ju etablovať ako praktickejšiu alternatívu k modelu 5, s lepšími schopnosťami mimo spevnených ciest.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.