Kým bežným vodičom a chodcom toto auto nič nevraví, odborníci a šoféri rovnakej značky okamžite zachytia štítky na predných blatníkoch Laurin&Klement, osemnásťpalcové disky s turbínovým vzhľadom a dvojfarebným prevedením. Ulicami veľkomesta toto auto budilo dojem na šoférov Octavie, inak splynulo úplne s davom.
V štandardnej výbave exteriérových prvkov L&K ďalej pridáva bi-xenónové svetlomety s čiernym pozadím a diódové osvetlenie vpredu aj vzadu. Taktiež sa potešíte pri každom otváraní a štartovaní automobilu, deje sa to bez potreby strkať niekam kľúčik. Stačí ho mať vo vrecku, prísť k Octavii a chytiť sa kľučky. Auto sa odomkne a štartujete stlačením gombíka miesto spínacej skrinky dole sprava pod volantom.
Na palube Octavie L&K vás bude rozmaznávať polokožené hnedé čalúnenie nachádzajúce sa nielen na sedadlách, ale aj výplniach dverí, ba dokonca na palubnej doske. Všade, kde sa to hodí sa znázorňujú popisy zakladateľov automobilky „Laurin&Klement“. Musím povedať, že už po prvom posadení som mal rovnaký pocit z luxusu ako v o triede väčšom Superbe. Vládne tu prítulná atmosféra s nádychom čistého luxusu. Akurát vám stále bude kamarát na spolujazdcovom sedadle pripomínať, že „stále je to len škodofka“.
Mimo inej bohatej základnej výbavy máte k dispozícii napríklad elektrické vyhrievané sedadlo vodiča s pamäťou nastavenia (spolujazdec a zadní pasažieri majú k dispozícii vyhrievanie), radarový tempomat, či obstojnú audiosústavu Canton s desiatimi reproduktormi. Na lepšiu orientáciu v neznámych mestách vám pomáha navigácia Columbus, jej ovládanie je dotykové s dobrou odozvou. Páči sa mi hlavne väčší displej a lepšia grafika ako v lacnejšom prevedením AMUNDSEN. Medzi pikošky pre leňochodov patrí elektricky otváranie piatych dverí.
V motorovom priestore najvyššej výbavy Škoda montuje tie najosvedčenejšie motorizácie so spaľovaním nafty aj benzínu. Pre zarytých cestovateľov je pripravený hltať kilometre nami testovaný naftový diesel 2.0 TDI naladený na 110 kW, ale aj výkonnejšia verzia so 135 kW. Vyznávači ozajstnej kultivovanosti a výkonu zamieria do výberu 1.8 TSI.
Vzhľadom na stupeň vybavenia zdôrazňujúci prívlastky komfort a luxus ma sklamalo, že prevodovka DSG je za príplatok. Automat sa do tohto typu výbavy jednoducho pýta. Na druhej strane nechýba voľba 4x4 a karosérie liftback. Celkovo si teda viete model prispôsobiť podľa vlastných potrieb.
Krátko sa pozrieme aj na prácu agregátu 2.0 TDi v spolupráci s príplatkovou automatickou prevodovkou DSG. Komfort jazdy si užívate hlavne vďaka plynulému radeniu prevodových stupňov. Kým tu bude DSG, dovtedy nepadnú na prevodovku zlé ohlasy. S motorom si rozumie, apetít v takomto formáte s pohonom prednej nápravy znamenal po týždni 6,7 litra na 100 km. Jazdilo sa dosť svižne a často po diaľniciach.
Mám tu však aj výčitku voči aerodynamike Octavie Combi. Je dosť náchylná na protivietor, nárazy sa v žiadnom prípade neodrážajú na zhoršenej stabilite auta, avšak akusticky razantne pri rýchlostiach 130 – 140 km/h prechádzajú do kabíny, čo kazí dojem z inak komfortného rodinného kombi.
Škoda si nechá za najlacnejší typ Combi L&K zaplatiť 27 790€ s motorom 1.8 TSI. Vzhľadom na výbavu, ktorú dostane zákazník v základe a hlavne výborný motor pod kapotou to nie prehnaná suma. Áno, skutočne za rovnaké peniaze dostanete kúpiť BMW radu 3, avšak nie s takým výkonným motorom a určite bude ochudobnené aj o niektoré prvky výbavy, ktoré v Octavii L&K sú už zahrnuté.
pozrite si TU najnovšie ponuky predaja nových a zánovných vozidiel značky škoda
Na druhej strane, takáto Octavia bude zrejme len rarita na cestách, nakoľko stále si drží status rodinného vozidla pre všedného človeka, nie milionára. O pár rokov bude vyhľadávaným unikátom v autobazároch.
Technické údaje:
Typ motoru/usporiadanie valcov | Vznetový / Radové |
Počet valcov/ventilov | 4 / 16 |
Zdvihový objem (cm3) | 1968 |
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) | 110 / 3500 - 4000 |
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) | 320 / 1750 - 3000 |
Prevodovka typ/počet stupňov: | A / 6 |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 213 |
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h | 8,7 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): | 5,4 / 4,1 / 5,5 |
Spotreba počas testu (l/100km): | |
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): | 4659 / 1814 / 1465 |
Batožinový priestor - min./max. (l): | 610 / 1740 |
Objem nádrže (l): | 55 |
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): | 1297 / 645 |