Renault informoval postihnutých zákazníkov e-mailom, v ktorom sa za incident ospravedlnil a upozornil ich na možné riziká. Incident opäť poukazuje na rastúcu hrozbu kybernetických útokov v automobilovom priemysle.
Aké údaje boli ukradnuté
Hackeri sa dostali k rozsiahlemu množstvu osobných informácií zákazníkov. Ukradnuté údaje zahŕňajú mená, adresy, e-maily, telefónne čísla a registračné značky vozidiel. Dobrou správou je, že finančné údaje ani heslá neboli kompromitované, čo potvrdili obe značky.
Útok sa týkal externého dodávateľa
Spoločnosť zdôrazňuje, že útok bol izolovaný a týkal sa výhradne systémov externého dodávateľa spracovávajúceho dáta. Vlastné systémy Renaultu neboli napadnuté a situácia je pod kontrolou. "Ochrana osobných údajov je pre nás prvoradá a hlboko ľutujeme, že k tomuto incidentu došlo," uviedol hovorca Renault UK.
Pozor na podvodné kontakty
Renault vyzýva zákazníkov k obozretnosti pri prijímaní nevyžiadaných správ alebo telefonátov. Firma zdôrazňuje, že nikdy nežiada zákazníkov o heslá - akákoľvek takáto žiadosť je pravdepodobne podvod. Zákazníci by mali byť ostražití voči podozrivým e-mailom a telefonátom vydávajúcim sa za oficiálnu komunikáciu značky.
Rastúca hrozba v automobilovom priemysle
Tento incident prichádza v čase, keď sa automobilový priemysel stretáva s rastúcim počtom kybernetických útokov. Nedávno sa terčom stal aj Jaguar Land Rover, ktorý musel na mesiac zastaviť výrobu po masívnom útoku, čo firmu stálo miliardy libier. Britská vláda musela zasiahnuť s úverovou zárukou 1,5 miliardy libier na záchranu dodávateľského reťazca JLR. Experti varujú, že automobilky musia posilniť svoju digitálnu bezpečnosť vrátane kontroly externých dodávateľov.