Získanie prestížneho ocenenia „Auto roka 2014 v Európe“ môže byť silným argumentom pre potenciálneho zákazníka. Veď dnes je adeptov veľa a titul stále získava len jeden. Peugeot 308 mal všetky podstatné predpoklady stať sa víťazom. Začína to typickým šarmantným dizajnom, individuálnym interiérom a jedným z najväčších batožinových priestorov v triede. Posledný zmienený fakt sa týka predovšetkým novinky 308 SW, ktorú sme otestovali s motorom 1.6 e-HDi.

Francúzske dizajnérske ručičky vytvarovali nielen pútavý predok s levím výrazom, ale pokračovali pekne pozdĺž celého bočného profilu až po zadoček. Ten sa sformoval v podobe masívneho nárazníku ústiaceho až do bokov, doň celkom decentne doviera koniec veka batožinového priestoru a celok samozrejme dotvárajú svetlá alebo malinký stierač. Keď k tomu zvolíte ideálne disky kolies, vzniká dizajnovo dokonalý kombík.

Peugeot 308 SW 1.6 e-HDi

Interiérom prebehnem rýchlejšie ako obvykle, sedím tu už niekoľký raz a stále mi vadia tie isté chybičky. Tou najpodstatnejšou sa stáva dotyková obrazovka v strede, ktorou ovládate okrem iného aj klimatizáciu vo vozidle. Počas jazdy si vyžaduje viac pozornosti, nie je až tak citlivá ako by som si želal, často krát sa isto pristihnete ako do nej necitlivo ťukáte, inak neposlúchne.

[adsense]

Ostatné pocity ako sedenie, obsluha iných ovládačov alebo priestor vpredu sa stotožňujú s hatchbackom. Pre mňa mierne sklamanie nastalo na zadnom rade sedadiel, vyšší pasažieri sa sem usadia len akurát, neostáva nadbytok priestoru v oblasti nôh a hlavy. Čo sa týka šírky, nemusím pripomínať, že lavica je prioritne tvarovaná pre dve osoby sediace po krajoch a v strede im robí vyšší komfort lakťová opierka.

Peugeot 308 SW 1.6 e-HDi

Dostávame sa do batožinového priestoru, teda do miesta, ktoré je najviac odlišné od hatchbacku. Okrem obrovského objemu 610 litrov v základe zaujme šikovný systém sklápania zadných sedadiel. Pomocou jednej páčky po oboch bokoch kufra zložíte delenú lavicu do roviny v priebehu pár sekúnd.  Vzniknutý priestor s objemom 1610 litrov viete využiť na prepravu dlhých predmetov, ale môže poslúžiť aj ako najlacnejšia alternatíva na prenocovanie. :-)

Motoricky najideálnejším „nafťákom“ naďalej ostáva agregát 1.6 e-HDi. Naladený bol na 85 kW a spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Predurčenie motora je jasné. Dlhé a pokojné trate. Nie je to výsostný šprintér, avšak bezpečné predbiehanie a dostatočnú dynamiku v stúpaniach poskytuje. Reálne sa spotreba pohybuje od 5,3 litra do 6,1 litra na 100 km. V tom prvom prípade jazdíte svižne po okresných cestách a na diaľnici dodržujete predpisy v nenaloženom stave. Druhá hodnota bude svietiť na palubnom počítači, keď 308 SW nabalíte 4-člennou posádkou, zamierite si to na autostrádu a rýchlosť ustálite na hranici radarového zamerania diaľničnej polície.

Peugeot 308 SW 1.6 e-HDi

Podvozkom a riadením sa netreba dlhou zaoberať. Ako vodič som sa tu cítil nanajvýš pohodlne. Prevodové stupne cvakali do dráh ako mali, tuhosť riadenia spolu s malým volantom pôsobili na mňa ideálne a podvozok s dlhším rázvorom sa ukázal v najlepšej forme. Avšak, vždy platí pravidlo. Ak si uvedomíte, k čomu bolo toto auto skonštruované predispozične, potom vás bude viac tešiť ako sklamávať.

Peugeot 308 SW začína na cenníkovej cene 16 630€ s motorom 1.2 Pute Tech (80 kW), no ako je už zvykom, aj pri nových modeloch sú výrazné zľavy. Tie sa pohybujú od 1500€ do 1640€. Môže to byť skvelý člen do rodiny.

Technické údaje:

Typ motoru/usporiadanie valcov Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov 4 / 16
Zdvihový objem (cm3) 1560
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) 85 / 3600
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) 270 / 1750
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Maximálna rýchlosť (km/h): 193
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h 12,0
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 4,2 / 3,3 / 3,7
Spotreba počas testu (l/100km): 5,7
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4585 / 1863 / 1472
Batožinový priestor - min./max. (l): 610 / 1610
Objem nádrže (l): 53
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1380 / 470

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.