V prvom rade ma zaujal stále atraktívny dizajn a to aj v bežnej šedej metalíze. Či je stiahnutá strecha alebo vytiahnutá, ľudia sa za Peugeotom 307 CC stále otáčajú a aj blízkych priateľov zaujal. Rozmerná kapota s veľkými svetlometmi je okopírovaná podľa vzoru hatchbacku 307, no ostatné je úplne odlišné. Šikmejšie čelné sklo a malý oblúk (strecha), znížili auto o 9 centimetrov, čím vyzerá športovejšie a atraktívnejšie. Zakončuje to krásny zadok s diódovými svetlometmi, na danú dobu niečo nevídané. Decentný spojler na veku kufra s dlhým stredovým brzdovým svetlom je už len čerešnička na torte.
Rozmerné bočné dvere s bezrámovou konštrukciou sú ohľaduplné voči strešnému tesneniu. Zvonku sa stačí silnejšie dotknúť rukou kľučky a okno sa o nejaký ten centimeter zosunie dole. V interiéri zasa stačí potiahnuť vnútornú kľučku a proces sa zopakuje. Aj vďaka tomu strecha stále tesnila a nezatekala z nej voda dovnútra. Predné sedačky majú pamäť pozície, čiže keď sa dozadu usadá osoba, vodič alebo spolujazdec nemusia opäť nastavovať svoje sedadlo. Nastupovanie je bezproblémové, nakoľko sa sedačky aj odsúvajú.
Vo väčšine prípadov nájdete Peugeot 307 CC v plnej výbave, veď to bola top verzia z radu 307. Avšak, nájsť model so zachovalými koženými sedačkami v kombinácii so základným motorom 1.6 16V, to už je rarita. Neskôr sa dozviete, že 80 kW tomuto kabrioletu bohato stačí. Okrem iného je vybavený automatickou klimatizáciou, vyhrievanými prednými sedačkami, slušnou audiosústavou s CD prehrávačom a samozrejme elektrickou skladacou strechou.
Posed za volantom hodnotím ako veľkorysý. Nehovorím o športovom sedení, ale komfortnom. Sedačky sú pekne rozmerné so slušným bočným vedením. Výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant spolu s rozsiahlym nastavením sedadla umožňujú uvelebiť osoby nižšieho alebo naopak aj vysokého vzrastu. Za volant sa poskladá bez námahy osoba do 190 cm (odskúšané).
Okrem výbavy je dôležitý tiež priestor na zadných sedačkách. Ako to už v kabrioletoch býva zvykom (a nemení sa to ani rokmi), dozadu posadíte akurát tak nižšie osoby pohodlne, prípadne musíte posunúť predné sedačky viac dopredu. Zato batožinový priestor ohromí. Pokiaľ je strecha natiahnutá, objem dosahuje hodnotu 350 litrov, po zložení strechy do kufra zmenší svoj objem na 208 litrov a veru aj prístup k veciam sa riadne sťaží. To je daň za holé nebo nad hlavou.
Dvanásť rokov v interiéri tohto konkrétneho modelu vidno maximálne na volante, ktorý je na ramenách a vrchnej časti odratý od rúk. Čo sa týka sedadiel, palubnej dosky, tlačidiel a osvetlenia, všetko ostalo zachovalé a stále rovnako dobre funkčné. Do oka bijú športové budíky s bielym podkladom a optimistickým ciachovaním tachometru až na rýchlosť 250 km/h.
Pod kapotou sa nachádza základný benzínový štvorvalec 1.6 16V o výkone 80 kW. Áno, je slabučký a všetky športové ambície exteriéru svojim ťahom podkopáva. No verte mi, že na dennodenné používanie a úspornú jazdu s vetrom vo vlasoch, je to ideálna voľba. Má tiež niekoľko nesporných výhod v spoľahlivosti, ktorá je hodnotená vo všeobecnosti veľmi dobre oproti iným motorizáciám. A v prvej zákrute pochopíte, prečo sa do druhej budete vrhať pomalšie kvôli hmotnosti auta a komfortnému podvozku. Takže výkon nie je treba.
Agregát v nízkych otáčkach skoro nepočuť, hluk prichádza približne od 3500 ot./min. Spolupracuje iba s päťstupňovým manuálom, čiže diaľničný limit znamená takmer 4000 ot./min. a hluk v kabíne sa razantne zvýši. Na druhej strane, aerodynamika spolu s tesnením strechy nevpúšťa veľa zvukov z okolia. Stiahnutú strechu odporúčam mať do rýchlosti zhruba 110 až 120 km/h s vytiahnutými bočnými oknami. Jej zloženie sa vykonáva iba za státia. Mechanizmu trvá približne 20 sekúnd, kým sa strecha zloží.
No a jazdné vlastnosti? Sú typicky francúzske. Teda riadenie nie príliš strmé, podvozok mäkký a stabilitu chráni včasný zásah stabilizačného systému. S modelom 307 CC si neužijete rýchlu jazdu, no tá pokojná bude zároveň aj komfortná. Vďaka týmto faktorom sa dá bez problémov skresať apetít agregátu na 7,4 litra benzínu v priemere na 100 kilometrov jazdy.
Oplatí sa kúpiť? S kabrioletmi je to niekedy ako stávková kancelária, buď vyhráte jackpot alebo prehráte aj svoje gate. Treba si dávať pozor na opotrebovanie tesnenia strechy, tuhosť karosérie alebo aj výber motorizácie. Tento kúsok je veľmi zachovalý a momentálne aj na predaj. Keby ste mali teda záujem vlastniť celoročný kabriolet za prijateľnú sumu, stačí mi napísať na môj email
Technické údaje:
Typ motoru/usporiadanie valcov | Zážihový / Radové |
Počet valcov/ventilov | 4 / 16 |
Zdvihový objem (cm3) | 1587 |
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) | 80 / 5750 |
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) | 147 / 3900 |
Prevodovka typ/počet stupňov: | M / 5 |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 191 |
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h | 12,7 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): | 10,2 / 6,2 / 7,6 |
Spotreba počas testu (l/100km): | 7,4 |
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): | 4349 / 1759 / 1423 |
Batožinový priestor - min./max. (l): | 208 / 350 |
Objem nádrže (l): | 60 |
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): | 1413 / 397 |