Zákazníci tak môžu už teraz jazdiť s tichším a úspornejším agregátom, kým príde do predaja na jeseň 2016 nová Mokka. Aspoň tak tvrdí Opel. Nemá veľkú cenu rozpisovať sa o dizajne, nakoľko toto auto poznáme dôverne zo starších testovaní. Nič sa od tej doby na karosérii nezmenilo. Mokka vzhľadom na svoj vek pôsobí pekne, no roky sú už troška poznať na zadných partiách karosérie. Je to taký nafúknutý crossover, nielen do mesta a biela farba mu pristane.
V podobnej atmosfére sa nesie aj samotný interiér. Mokka má palubnú dosku posiatu množstvom tlačidiel, podobne ako Meriva. Hoci, dnes je trend redukovať počet tlačidiel na prístrojovej doske za dotykové LCD obrazovky, v prípade Mokky si musíte ešte chvíľu počkať. Nedochádza tu však k chaotickému hľadaniu príslušných tlačidiel. Dvojzónová klíma, navigačný systém, či tempomat sú samozrejmosťou.
Opäť som si nemohol vynachváliť anatomické predné sedačky. Nastavujú sa síce manuálne, ale zato v rôznych smeroch, vrátane sedáku. Za volantom budete mať pocit, že šoférujete väčšie SUV. Majú to na svedomí robustná palubná doska a šikmejšie naklonené čelné sklo. Na jednej strane sa cíti človek v Mokke komfortne a isto, na druhej strane, nežnejšie pohlavia by mohli mať pri parkovaní problém. Mokka však disponuje parkovacou kamerou a prednými, aj zadnými senzormi v nárazníku, čím sa parkovanie dozaista stáva pohodlnejším.
V úvode som načrtol, že Opel vyradil z ponuky zastaralý štvorvalec 1.7 CDTI. Bol čas na zmenu, pretože starší diesel sa vyznačoval naozaj hrubým a hlasným chodom. Veď si môžete pozrieť verdikt v staršej recenzii. Celkovo sa mi páčil z hľadiska konzumných nárokov, aj dynamiky, avšak na ten rapotavý zvuk spod prednej kapoty sa nedalo zvyknúť ani po 1000 km jazdy.
Nový 1.6 CDTI, ktorý sme otestovali už v novom Opli Astra, je úplne z iného súdka. Dodáva sa v dvoch výkonových verziách (81 kW a 100 kW). Slabší hrabe iba prednými kolesami, a silnejší máte v opcii aj s pohonom 4x4. My sme testovali silnejší variant so 4x4 a musím povedať, že Mokka sa po týždňovom testovaní skutočne osvedčila.
Čo sa týka dynamiky, hlučnosti aj spotreby, cítiť tu riadne zlepšenie. V minulosti som odporúčal ísť radšej do motorizácie 1.4 TURBO skrz sklamanie z testovaného motora 1.7 CDTI. Novodobý diesel hrá však na tú správnu nôtu. Štartovanie za studena síce stále sprevádza hlučnejšie rapotanie, no po zahriatí sú rozbehy podstatne tichšie.
Ďalšie klady motora 1.6 CDTI spočívajú vo výbornom odbremenení vibrácií do spojky aj prevodovky. To boli totiž tiež občasné neduhy predchádzajúceho agregátu. No a potom je tu dynamika. Silnejší variant má vyšší výkon o 4 kW, čo sa podpísalo subjektívne na lepšej dynamike. Mokka sa krásne zahryzne do asfaltu, keď je potrebné a poľavuje až niekde tesne pri 4000 ot./min.
So spotrebou budete určite spokojní. Plachtenie okresnými cestami zvládne pokojne aj pod päť litrov nafty. Na diaľnici si naopak scucne o dva litre viac. Celkový týždňový priemer ostal na slušných 6,6 litra/100 km. Rátajte s tým, že Mokka je pomerne veľké auto zvonku. To znamená logicky aj väčší odpor vzduchu a plus pohon 4x4. Takže aerodynamika výrazne vplýva na spotrebu paliva.
Jazdné vlastnosti tohto kríženca crossovera s SUV sú stále rovnaké. V zákrutách sa Mokka zvykne naklápať výrazne, ale stopu nepustí tak skoro. Podvozok posluchovo filtruje pekne nerovnosti, no posádka musí rátať s tvrdším naladením pruženia, z čoho vyplýva občasné nadskakovanie na vlnitej ceste. Nie je určená do terénu, no 4x4 dovoľuje nejaké tie ľahšie prekážky v lese bezproblémovo prejsť.
Mokka je teraz o prioritách. Chcete auto do mesta s vysokým podvozkom? Kúpte si Mokku s predným pohonom a benzínovým agregátom. Ste aktívnejší typ človeka a potrebujete často cestovať dlhšie vzdialenosti? Určite pouvažujte o tomto variante, ktorý sme pre vás testovali.
Technické údaje:
Typ motoru/usporiadanie valcov | Vznetový / Radové |
Počet valcov/ventilov | 4 / 16 |
Zdvihový objem (cm3) | 1598 |
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) | 100 / 3500 |
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) | 320 / 2000 - 2250 |
Prevodovka typ/počet stupňov: | M / 6 |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 187 |
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h | 10,3 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): | 5,0 / 4,2 / 4,5 |
Spotreba počas testu (l/100km): | 6,6 |
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): | 4278 / 1777/ 1658 |
Batožinový priestor - min./max. (l): | 356 / 785 |
Objem nádrže (l): | 52 |
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): | 1504 / 434 |