Na krst sme si vybrali trojdverový variant s novým trojvalcovým preplňovaných benzínom v najvýkonnejšom nastavení 85 kW a manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Toto auto sa od predchodcu neodlišuje po vizuálnej stránke, ani technickom základe. Napriek tomu ho Opel radí do ďalšej generácie s poradovým číslom päť. Keďže má Corsa kopu konkurentov, preberieme si ju z každého smeru. Ide sa pekne od exteriéru.
Tak ako som spomínal, tvarové a veľkostné krivky Corsy sa medzigeneračne nezmenili, iba sa pohralo dôkladne s dizajnom. Karoséria sa predáva naďalej v troj a päťdverovom prevedení, pričom už je dostupná aj ostrá verzia OPC. Náš testovaný trojdverový model v kontrastnej červenej farbe sa vyznačuje dynamickým a zároveň kompaktným dojmom.
Predok jasne napovedá príbuzenstvo so štýlovým modelom Adam, hlavne pri pohľade na svetlomety. Inak je dobre zvládnutá predná maska chladiča s veľkým fabrickým logom a k nemenej zaujímavým prvkom patrí decentný chróm v oblasti masky a hmlových svetiel. Bočný profil auta tradične skrášľujú disky, ale aj typická krivka v tvare hokejky na dverách. Zadok je subjektívne asi najmenej pútavý, sú tu svetlá podobné tým z Astry.
[adsense]
Ľudí s horšou kondičkou nepoteší vysoká nakladacia hrana skrz rozmerný nárazník. Kufor otvoríte tlačidlom ukrytým efektne pod znakom. Za vekom sa nachádza skromnejší priestor s dvojitou podlahou. Po sklopení sedadiel dostávate rovnú podlahu.
Piate pokračovanie Corsy sa markantne odzrkadlilo na vyspelosti interiéru. Ťažko sa tu dá hovoriť o nejakých nedokonalostiach, je výborne spracovaný. Palubná doska pozostáva z niekoľkých druhov materiálov, medzi nimi leštené plasty, kovové prvky ako pedále alebo spodné rameno volantu a tiež lišta vo farbe karosérie tiahnuca sa po celej dĺžke. Manžetu radiacej páky a veniec volantu zviditeľňuje červené prešívanie.
Corsa patrí do kategórie klasických áut dostupných väčšine zákazníkov, veď jej cena začína už na 7 990€ (po zľave), ale taktiež si ju zákazník vie vybaviť v piatich úrovniach podľa svojich predstáv. V opcii alebo vo vyšších výbavách štandardne disponuje automatickou klimatizáciou, multimediálnym systémom Intellink, prípadne vyhrievanými sedadlami a volantom. Cena modelu potom razom stúpne aj o dvoj až trojnásobok od toho najlacnejšieho. Máte tu teda veľkú možnosť individualizácie.
Tento typ auta patrí prevažne do mesta, aj samotné priestorové možnosti kabíny ho predurčujú na krátke vzdialenosti. Trojdverový variant odvezie vpredu pohodlne osoby akéhokoľvek vzrastu a sedadlá im dožičia potrebný komfort. Vzadu je to o poznanie horšie, vlastne tu budú neradi sedieť pasažieri vyšší ako 170 cm. Aspoň, že nastupovanie cez rozmerné bočné dvere je komfortné. Sedadlo vodiča i spolujazdca majú pozičnú pamäť, takže po zaklopení ostávajú v rovnakej pozícii ako boli nastavené.
Litrový trojvalec si odpracoval svoju premiéru v redakčnom teste Opla Adam Rocks, v Corse sme si ho odskúšali opäť. Jeho výkon bol nastavený na 85 kW, ale v ponuke je aj slabšie naladenie so silou 66 kW. V každom prípade, do Corsy sa silnejšia možnosť viac hodí, nakoľko zvláda aj dynamickejšiu jazdu.
Celohliníkový agregát vyniká bravúrnou kultivovanosťou, na čom majú podiel vyvažovací hriadeľ a ľahké vnútorné komponenty. Akurát po štarte spoznáte, koľko valcov pod kapotou pracuje, potom už nastupuje spomínaná kultivovanosť a so stúpajúcimi otáčkami aj celkom počúvateľný zvuk motora. Točí až za šesťtisíc otáčok za minútu, pričom prepad výkonu ani v týchto netypických otáčkach pre turbomotor som nezaznamenal.
S novým motorom dobre spolupracuje tiež novo vyvinutá šesťstupňová manuálna prevodovka s pomerne dlhými dráhami. Radí hladko, presne a motoru prepožičiava dve charakteristiky. Buď to hrá na ekonóma, na šestke dokáže jazdiť aj po meste alebo naopak na dvojke až štvorke krásne stúpa výkon, pričom tu hovoríme o rýchlosti až 160 km/h. Päťka a šestka sú skôr ekonomické stupne, kde pomaly auto slabne po výkonovej stránke, avšak zasa naopak stíchne a odber paliva sa spomalí.
Rozsiahle riadky o kvalite podvozkov značky Opel netreba opäť opakovať. Ten v Corse dostal nové tlmiče, zosilnený stabilizátor a spolu s jednoduchou zadnou nápravou sa pomerne dobre popasuje s nástrahami na cestách. Stabilizátor znížil náklony v zákrutách, Corsa sa krásne do každej “kľukatice“ vrhá s vervou.
Po týždni jazdenia uznávam, že hoci je technický základ rovnaký, Corsa v novom kabáte urobila značnú premenu k lepšiemu. Konkurovať dozaista bude novému Hyundaiu i20 a Fabii 3. generácii, ktoré mimochodom tiež v najbližšej dobe otestujeme.
Technické údaje:
Typ motoru/usporiadanie valcov | Zážihový / Radové |
Počet valcov/ventilov | 3 / 12 |
Zdvihový objem (cm3) | 999 |
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) | 85 / 5000 - 6000 |
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) | 170 / 1800 - 4500 |
Prevodovka typ/počet stupňov: | M / 6 |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 195 |
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h | 10,4 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): | 6,0 / 4,2 / 4,9 |
Spotreba počas testu (l/100km): | 5,5 |
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): | 4021 / 1736 / 1479 |
Batožinový priestor - min./max. (l): | 285 / 1090 |
Objem nádrže (l): | 45 |
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): | 1178 / 472 |