S odstupom dvoch týždňov mi, po benzíne, prišiel do rúk naftový agregát. Malý model Corsa dostanete aj ako benzínový, aj ako čisto elektrický, ale taktiež si môžete kúpiť toto vozidlo práve s naftovým agregátom. To, či to má zmysel, záleží od vašich potrieb. Poďme si ho prelúsknuť v nasledujúcich riadkoch tejto recenzie.
Jedná sa ešte o starší agregát tvorený zo štyroch valcov, čiže je iný ako ten vo faceliftovanej Astre. Spriahnete ho len so šesťstupňovou prevodovkou a bude vám musieť stačiť výkon 75 kW. Nevravím, že je to málo, ale charakteristika motora je úplne iná ako obdobne výkonný benzínový trojvalec. Vznetový štvorvalec je skôr o výdrži ako dynamike, čiže má rád ustálené tempo bez zbytočného naháňania. Sila nastupuje cca od 2000 ot./min. a hoci graduje až do 5000 ot./min., tak len veľmi lineárne.
Na druhej strane mince je fakt, že spotreba sa máločo prehupla cez 5,5 litra, kde benzínový trojvalec obvykle začínal odoberať palivo. S naftou som mohol, na okresných cestách, pokojne podliezť 4 litre, čím by mi jedna nádrž vystačila takmer na 1000 kilometrov. Z motora je cítiť, že by zvládal množstvo kilometrov, ale je v Corse. Teda v aute, ktorého javiskom má byť hlavne mesto. V meste potrebujete využívať dynamiku auta často kvôli svižnejším prejazdom frekventovanými ulicami. V tejto nafte si skôr pokojne pôjdete na chvoste kolóny. Tak to hlavné máme zosumarizované.
Najnovšia generácia Corsy vyniká neuveriteľne pekným, hravým dizajnom. V prípade tejto verzie bola ochudobnená o GS Line paket, avšak to zásadne neurobilo z Corsy „šedú myš“ na cestách. Skôr ten motor. Nehodí sa do tejto kategórie, ale pre firmy by mohol byť zaujímavým vykúpením. Firma dostane dva v jednom. Hospodárne auto a zároveň „okaté“, za ktorým sa ľudia otočia. Čiže, vylepená reklama na Corse neunikne pohľadom náhodne okoloidúcich.
Navyše, toto auto som už v predošlom teste vychválil za jazdné vlastnosti. Hanil som len trasľavý podvozok na hrboľatých cestách so sedemnásťpalcovými diskami. V druhom aute som jazdil na 16-palcových pneumatikách. Tých otrasov bolo pomenej, ale stále dosť. Posilňovač nemal tentoraz premenlivý účinok a tak som zistil, že vo vyšších rýchlostiach bolo potrebné častejšie korigovať smer jazdy, pretože riadenie je prednastavené na mestskú premávku, kde sa pri točení veľmi nenarobíte.
Ak neplánujete spraviť z malého mestského auta rodinné auto na dlhé trasy, tak potenciál nafty zrejme nevyužijete. V každom prípade, tu sa karta obracia vhod pre firmy, ktoré máločo majú možnosť nájsť v tomto segmente vozidlo so vznetovým agregátom. Ako firemné a reprezentačné auto v meste môže veľmi dobre poslúžiť.