Aktuálna verzia Clia sa snaží osloviť vodičov, ktorí hľadajú kompaktné a technicky dobre vybavené auto schopné zvládnuť mestskú prevádzku aj dlhšie trasy. Renault pritom stavil na kombináciu dizajnových zmien, lepšej ergonómie a úspornej techniky, ktorá má priniesť nižšie prevádzkové náklady.

Dizajn a konštrukcia
Clio dostalo nové svetlomety, väčšiu masku, ostrejšie línie karosérie a možnosť 18 palcových diskov v najvyšších výbavách. Celkový prejav pôsobí robustnejšie a bližšie k štýlovým crossoverom, no zachováva kompaktné rozmery vhodné do mesta.

Zdroj: Renault

Pohon a spotreba
Ponuka zahŕňa benzínový motor TCe 115 a full hybrid E Tech 160 s ECO bonusom vo výške 1 000 eur. Hybridná verzia kombinuje spaľovací a elektrický pohon bez nutnosti nabíjania zo siete. 

Zdroj: Renault

V meste dokáže jazdiť až osemdesiat percent času na elektrinu, pričom kombinovaná spotreba začína na úrovni štyri litre. Zrýchlenie z nuly na stovku trvá 8,3 sekundy a režim B zvyšuje rekuperáciu energie.

Výbavy a technológie
Základná verzia Evolution ponúka LED svetlá, 7 palcový digitálny štít, 10,1 palcový infotainment, parkovacie senzory a moderné bezpečnostné asistenty. Úroveň Techno pridáva automatickú klimatizáciu, bezkľúčový prístup, kameru a kvalitnejšie čalúnenie. 

Zdroj: Renault

Vrcholná verzia Esprit Alpine stavia na športovom štýle, 18 palcových diskoch, Alcantare, rozšírených asistentoch a kompletnom parkovacom systéme.

Interiér a digitálne služby
Kabína je modernejšia a ergonomickejšia. Vodič má k dispozícii desaťpalcový prístrojový panel a infotainment openR link so službami Google, hlasovým ovládaním a prístupom k aplikáciám. Renault tak posúva Clio medzi najdigitálnejšie autá v triede.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.