Aktuálna verzia Clia sa snaží osloviť vodičov, ktorí hľadajú kompaktné a technicky dobre vybavené auto schopné zvládnuť mestskú prevádzku aj dlhšie trasy. Renault pritom stavil na kombináciu dizajnových zmien, lepšej ergonómie a úspornej techniky, ktorá má priniesť nižšie prevádzkové náklady.
Dizajn a konštrukcia
Clio dostalo nové svetlomety, väčšiu masku, ostrejšie línie karosérie a možnosť 18 palcových diskov v najvyšších výbavách. Celkový prejav pôsobí robustnejšie a bližšie k štýlovým crossoverom, no zachováva kompaktné rozmery vhodné do mesta.
Pohon a spotreba
Ponuka zahŕňa benzínový motor TCe 115 a full hybrid E Tech 160 s ECO bonusom vo výške 1 000 eur. Hybridná verzia kombinuje spaľovací a elektrický pohon bez nutnosti nabíjania zo siete.
V meste dokáže jazdiť až osemdesiat percent času na elektrinu, pričom kombinovaná spotreba začína na úrovni štyri litre. Zrýchlenie z nuly na stovku trvá 8,3 sekundy a režim B zvyšuje rekuperáciu energie.
Výbavy a technológie
Základná verzia Evolution ponúka LED svetlá, 7 palcový digitálny štít, 10,1 palcový infotainment, parkovacie senzory a moderné bezpečnostné asistenty. Úroveň Techno pridáva automatickú klimatizáciu, bezkľúčový prístup, kameru a kvalitnejšie čalúnenie.
Vrcholná verzia Esprit Alpine stavia na športovom štýle, 18 palcových diskoch, Alcantare, rozšírených asistentoch a kompletnom parkovacom systéme.
Interiér a digitálne služby
Kabína je modernejšia a ergonomickejšia. Vodič má k dispozícii desaťpalcový prístrojový panel a infotainment openR link so službami Google, hlasovým ovládaním a prístupom k aplikáciám. Renault tak posúva Clio medzi najdigitálnejšie autá v triede.
Patrik Herich


