Renault predstavil šiestu generáciu svojho najpredávanejšieho modelu Clio, ktorý prináša kontroverzný dizajnérsky prístup a vylepšené technické parametre. Nový hatchback si zachováva platformu CMF-B, no vo všetkých rozmeroch narástol oproti predchodcovi. Dizajn vychádza zo štýlu konceptu vodíkového crossoveru Emblème, pričom zadné partie pripomínajú zmenšené SUV Rafale. Najvýraznejšie sú hranaté delené zadné svetlá, ktoré majú dodať automobilu športový charakter.

Nový Renault Clio - Zdroj: Renault

Väčšie rozmery, zachovaná praktickosť

Novinka meria 4116 mm na dĺžku, čo predstavuje nárast o 67 mm. Širšia je o 39 mm (1768 mm) a vyššia o 11 mm (1451 mm). Napriek väčším rozmerom si zachováva kompaktnosť s hmotnosťou od 1155 kg, čo je v dnešnej dobe elektrifikácie výnimočné číslo.

Batožinový priestor ponúka štandardných 391 litrov, pričem u hybridnej verzie klesá na 309 litrov. Výhodou je aj zníženie nakladacej hrany o 40 mm pre jednoduchšie nakladanie.

Motorizácie bez slabých variant

Základom ponuky je 1,2-litrový trojvalec s výkonom 115 koní a krútiacim momentom 190 Nm. Alternatívou je Eco-G 120 s 1,0-litrovým motorom na CNG s výkonom 120 koní. Oba agregáty ponúkajú manuálnu aj dvojspojkovú prevodovku.

Vrcholom je hybridná verzia E-Tech Hybrid s 1,8-litrovým štvorvalcom pracujúcim v Atkinsonovom cykle. Systém kombinuje spaľovací motor s dvoma elektromotorom a 1,4 kWh batériou, celkový výkon dosahuje 160 koní. Renault sľubuje spotrebu len 3,9 l/100 km a dojazd až 1000 kilometrov.

Nový Renault Clio - Zdroj: Renault

Moderné technológie

Interiér dominujú dva prepojené displeje známe z elektrických modelov R4 a R5. Počet asistenčných systémov vzrástol z 18 na 29, vrátane núdzového brzdenia pri cúvaní či inteligentného adaptívneho tempomatu.

Nový Renault Clio - Zdroj: Renault

Nové Clio bude vyrábané v Turecku a na trh dorazí v priebehu budúceho roka. Otázkou zostává, či sa kontroverzný dizajn ujme medzi európskymi zákazníkmi.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.