Renault oficiálne predstavil novú verziu populárneho SUV pod názvom Boreal, ktorá je založená na platforme Dacie Bigster. Tento model však európski motoristi uvidia len na fotografiách, francúzska značka ho totiž určila výhradne pre trhy Južnej Ameriky, Blízkeho Východu, severnej Afriky, Turecka a východnej Európy mimo EÚ. Škoda, pretože Boreal ponúka nielen atraktívnejší dizajn, ale aj techniku, ktorú v Európe nedostaneme.

Nový Renault Boreal - Zdroj: Renault

Viac než len preznačkovanie

Na rozdiel od predchádzajúcich "bratských" modelov nejde o obyčajné preznačkovanie. Boreal dostal kompletne nové vonkajšie panely karosérie, od blatníkov cez dvere až po kapotu a veko batožinového priestoru. Nové sú aj svetlá, nárazníky či maska chladiča, čo mu dodáva vlastný dizajnový charakter.

Nový Renault Boreal - Zdroj: Renault

Prepracovaný aj interiér

Prekvapivo sa zmeny dotkli aj interiéru. Zatiaľ čo základná architektúra zostala zachovaná, dizajnéri navrhli nový prístrojový panel spojený s dotykovou obrazovkou, nové výduchy ventilácie a množstvo ďalších detailov. Identický rázvor 2702 milimetrov však prezrádza spoločný pôvod s Daciou Bigster.

Nový Renault Boreal - Zdroj: Renault

Iná technika pod kapotou

Najzaujímavejšou zmenou je pohonná jednotka. Kým európske verzie Bigster musia využívať preplňovaný trojvalec 1,2 TCe alebo hybrid, Boreal dostáva osvedčený štvorvalcový motor 1,3 TCe s turbodúchadlom. Tento agregát produkuje 163 koní a 270 Nm krútiaceho momentu, pričom je spojený so šesťstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou.

Nový Renault Boreal - Zdroj: Renault

Flex fuel a sedem sedadiel

Motor je navyše prispôsobený lokálnym podmienkam, na juhoamerických trhoch zvládne nielen benzín, ale aj flex fuel (benzín kombinovaný s alkoholom). Ďalším rozdielom je konfigurácia sedadiel, zatiaľ čo Bigster je v Európe len päťsedadlový, Boreal môže byť až sedemmiestny.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.