Nové GLB s EQ Technology nadväzuje na predchádzajúci model EQB, ktorý automobilka už nepoužíva. Zmeny sa týkajú karosérie, interiéru, techniky aj ponuky verzií. Vďaka nárastu rozmerov získal model viac vnútorného priestoru a zostáva jednou z mála možností v segmente kompaktných SUV, ktoré ponúkajú plnohodnotných sedem miest.

Rozmery a priestor
Model narastá o 4,8 cm do dĺžky na 473 cm a o 2,8 cm do šírky na 186 cm. Rázvor sa predĺžil o 6,1 cm na približne 289 cm. Výsledkom je citeľne viac priestoru v druhom aj treťom rade. 

Zdroj: Mercedes-Benz

Zadné sedadlá dokážu odviezť pasažierov vysokých približne 170 cm, čo je v tejto triede stále výnimočné. Mercedes tento model očividne cieli na zákazníkov, ktorí potrebujú sedem miest bez toho, aby prechádzali do väčších segmentov.

Dizajn a interiér
Rozdiely medzi spaľovacou a elektrickou verziou sú len mierne. Týkajú sa najmä masky chladiča, zatiaľ čo ostatné línie sú takmer identické. Nové zapustené kľučky dverí pomáhajú aerodynamike. 

Zdroj: Mercedes-Benz

V interiéri dominuje trojica displejov so 10,3 palcovým prístrojovým panelom a dvoma 14 palcovými obrazovkami. Panoramatická strecha obsahuje 158 osvetlených hviezd.

Úložný priestor
Predný frunk ponúka približne 127 litrov. Zadný kufor má 541 litrov v päťmiestnom usporiadaní a 481 litrov v sedemmiestnej verzii. Po sklopení sedadiel je k dispozícii viac ako 1 600 litrov.

Technika a dojazd
GLB 250 plus má jeden elektromotor s výkonom 199 kW, verzia GLB 350 4Matic dostala dva motory s celkovým výkonom 257 kW. Oba modely používajú 85 kWh batériu. Dojazd podľa WLTP dosahuje až 631 alebo 614 km. Nabíjanie výkonom 320 kW pridá za 10 minút energiu približne na 260 km.

Zdroj: Mercedes-Benz

Objednávky v Nemecku už prebiehajú. Prvé kusy dorazia na jar 2026 a neskôr pribudne aj lacnejšia elektrická verzia a mild hybrid.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.