Mercedes-Benz sa rozhodol opustiť označenie EQC a vracia sa k tradičnejšiemu názvu GLC s dodatkom „with EQ Technology". Tento krok predstavuje návrat k klasickému dizajnu so známou chrómovanou maskou, ktorá môže byť za príplatok aj podsvietená s logom značky. Nové elektrický SUV priamo konkuruje nedávno predstavenému BMW iX3 a v mnohých parametroch ponúka zaujímavé porovnanie.

Technické špecifikácie v súboji s konkurenciou

Nové GLC využíva pokrokovú 800-voltovú architektúru s novou generáciou batérií. V najvýkonnejšej verzii 400 4Matic disponuje systémovým výkonom 490 koní, čím prekonáva BMW iX3 s jeho 469 koňmi. Maximálny nabíjací výkon však dosahuje 330 kW, čo je menej ako 400 kW u bavorského konkurenta.

Batéria s využiteľnou kapacitou 94 kWh zabezpečuje dojazd až 713 kilometrov podľa WLTP normy, pričom plánované sú aj ďalšie verzie s maximálnym dojazdom 735 kilometrov. BMW iX3 však stále vedie s dojazdom až 805 kilometrov vďaka väčšej batérii s kapacitou 108,7 kWh.

Nový elektrický Mercedes-Benz GLC - Zdroj: Mercedes-Benz

Efektivita a praktickosť

Mercedes získava body v oblasti spotreby energie, kde dosahuje 14,9 až 18,8 kWh/100 km oproti BMW s 15,1 až 17,9 kWh/100 km. Podvozok s 2972 mm rozvorom je o 84 mm dlhší ako u súčasného GLC so spaľovacím motorom a o 75 mm viac ako u BMW iX3.

Praktickosť zabezpečuje 570-litrový kufor rozšíriteľný na 1740 litrov, plus dodatočných 128 litrov v prednom kufri. Auto taktiež zvládne ťahať prívesy s hmotnosťou až 2,4 tony.

Nový elektrický Mercedes-Benz GLC - Zdroj: Mercedes-Benz

Luxusné vybavenie

Interiér dominuje obrovský 39,1-palcový displej s najnovším MBUX Hyperscreen systémom. Panoramatická strecha Sky Control s 162 svetelnými bodmi napodobuje hviezdnu oblohu. Štandardom je vzduchové odpruženie známe z triedy S a pokročilé bezpečnostné systémy s desiatimi kamerami.

Nový elektrický Mercedes-Benz GLC - Zdroj: Mercedes-Benz

Výroba štartuje v nemeckých Brémach s predajom plánovaným na prvú polovicu roku 2026.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.