Spoločnosť Brabus opäť dokázala svoju majstrovskú zručnosť v oblasti úprav vozidiel Mercedes-AMG. Tentokrát sa ich pozornosť zamerala na nový model E53, ktorý po vylepšeniach prekonáva výkonom dokonca aj osemvalcový E63.

Vylepšený šesťvalec so novou riadiacou jednotkou 

Upravená E53-ka stavia na hybridnom pohone s preplňovaným radovým šesťvalcom. Brabus nasadil svoju riadiacu jednotku PowerXtra B53 700 Performance, ktorá zvýšila výkon spaľovacieho 3,0-litrového motora zo sériových 449 na impozantných 557 koní. Zároveň sa podarilo navýšiť krútiaci moment z pôvodných 413 na 487 Nm.

Hybridnú časť pohonu ponechal úpravca bez zmien, no celkový systémový výkon aj tak narástol na 691 koní, ku ktorým pridáva elektromotor svojich 163 koní a 354 Nm krútiaceho momentu. Celková hodnota točivého momentu tak dosahuje 627 Nm. Vďaka tomu zvládne upravené kombi alebo sedan zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy, čo je o dve desatiny sekundy rýchlejšie než štandardný model. Maximálna rýchlosť zostáva obmedzená na 280 km/h.

Brabus Mercedes AMG E53 - Zdroj: Brabus

Nechýbajú ani funkčné úpravy exteriéru

Brabus nezostal len pri technickom vylepšení. Ponúka aj kompletný balík úprav karosérie, ktorý zahŕňa funkčný predný spojler znižujúci vztlak na prednej náprave, karbónové doplnky v lesklom či matnom prevedení a až päť rôznych dizajnov diskov z modelového radu Platinum Edition.

Zadnej časti dominuje výrazný difúzor, z ktorého vykúkajú štyri mohutné čierne koncovky výfuku s priemerom 90 mm. Zákazníci si môžu dopriať aj zadný spojler, ktorý okrem estetickej funkcie zvyšuje prítlak pri jazde vysokou rýchlosťou.

Brabus Mercedes AMG E53 - Zdroj: Brabus

Interiér šitý na mieru

Majitelia upraveného E53 si môžu vnútro vozidla vyšperkovať podľa vlastných predstáv. V ponuke sú prahové lišty z nehrdzavejúcej ocele, športové pedále z karbónu alebo hliníka a predovšetkým jedinečné čalúnenie. Odborníci z Brabusu dokážu stvoriť kabínu presne podľa želania zákazníka, s výberom rôznych farieb, materiálov či vzorov.

Brabus Mercedes AMG E53 - Zdroj: Brabus

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.