Ak ste si na každú otázku odpovedali áno, celkom určite zbehnite pozrieť do showroomu Nissanu a pýtajte sa na model Pulsar s motorom 1.6 DIG-T. V poslednej dobe som nič menej nenápadné a rýchle nešoféroval ako práve tohto Japonca. Pozrite sa na neho zvonka! Tipovali by ste mu maximálku skoro 220 km/h? Alebo zrýchlenie za krásnych 7,7 s na 100 km/h? Nie? Nečudujem sa!
Náš testovaný biely hatchback dokonalo zamaskoval svoje výkonové parametre v dizajne. Nevidno žiadny difúzor, spojler, športový nárazník, efektné kolesá, či červené strmene bŕzd. Oproti Hyundai i30 1.6 T-GDI testovaného pár týždňov skôr nemá Pulsar žiadne dramatické odlíšenie od slabšej motorizácie. Azda len zadný nárazník zospodu lemovaný imitovaným karbónom čo-to napovedá.
[adsense]
V redakcii sme mali dávnejšie motorizáciu 1.2 DIG-T, na ktorej sme si celkom podrobne vysvetlili o čom je nový Pulsar. Aby som sa zbytočne neopakoval, zásadné veci zhrniem do pár viet. Motorizáciu 1.6 DIG-T porovnám so slabšou alternatívou turbomotora a povieme si, či sa oplatí do silnejšieho investovať o 5500€ viac.
Konkurovať má vozidlám ako je VW Golf, Ford Focus, Opel Astra alebo aj kórejským hatchbackom. Oproti všetkým menovaným je vyzbrojený hlavne priestorom pre posádku a ich batožinu. Potom zohráva rolu cena, japonská osvedčená kvalita spracovania a až na poslednom mieste možno zaradiť ponuku motorov a jazdných vlastností.
Pulsar skutočne neohromoval v predošlom teste pôžitkom jazdy. Chýbal mu nielen výkon, ale aj chuť opierať sa do zákrut. Turbomotor 1.6 DIG-T o výkone 140 kW spriahnutý so šesťstupňovým manuálom vyvoláva zvedavosť samotným čítaním výkonnostných parametrov. Nebudeme to zbytočne naťahovať, poďme si zajazdiť.
Túto pohonnú jednotku dôverne poznám z modelov Nissan Juke, Qashqai, ba dokonca v silnejšom naladení poháňa Renault Clio RS. V Pulsari sa chová absolútne tichučko, to je prvá devíza motora 1.6 DIG-T. Naladenie spojky a prevodovky nie je zlé, takže rozbehy na križovatkách nenapodobnia autoškolu. Mestom sa prepletiete rýchlo a pohodlne s ozaj jemným narábaním plynu. Auto má dostatok sily už od 1800 ot./min. a cítiť to po razantnejšom pridaní. Práve toto je iná charakteristika ako v Hyundai i30 1.6 T-GDI.
Za mestom, či na diaľnici nepozná Pulsar hluché pásmo otáčok. Veľmi pekne ťahá vpred, nehovoriac o tom, že si užijete mierne vtláčanie chrbtice do operadiel. Ručička otáčkomera rad navštívi pole medzi šestkou a sedmičkou za celkom sympatického zvuku z motorového priestoru. Výfuk ostáva pokojný, no rev motora je návykový.
Pri dynamickom tempe jazdy zabudnite na jednociferné údaje spotreby benzínu. Bavíme sa o minimálne desiatich až dvanástich litroch. To sa však preháňam okresnými cestami vo veľmi nerozumnom tempe. Zvoľnenie bude znamenať pokles na priemernú spotrebu osem litrov. Dá sa to ešte za menej, pokiaľ sa budete krotiť a splyniete s ostatnou premávkou. Čísla možno nie sú spočiatku pekné, no keď to porovnám s 1.2 DIG-T, potom rozdiely v spotrebe s motorom 1.6 DIG-T rozhodne veľké neboli.
Jediné, čo ma stále veľmi neoslovilo sú jazdné vlastnosti Pulsaru. Absolútne chápem ten nenápadný zovňajšok karosérie a interiéru. On nemá byť športový, ale rýchly. Dostatočne silný nato, aby sa hnal cez dvesto (legálne asi len v Nemecku). Zabudnite na nejaké extrémne prejazdy serpentínami. Jednak celkom určite ostanete vystrašení z nakláňania karosérie a jednak nebudú stačiť brzdy.
Na začiatku celého testu som spomínal, kedy je Pulsar vhodný kúpiť s daným motorom. Navonok aj vnútri pôsobí absolútne nenápadne, sused ani okoloidúci vám ho nebudú závidieť. Vaša manželka ocení, že Pulsar dokáže odviezť kopu vecí s posádkou pohodlne za výbornú cenu. A vy ako majiteľ sa potešíte, že si to môžete rozdať v šprintoch s rôznymi prémiovými autami so slabším motorom, nakoľko 1.6 DIG-T sa vie skutočne oprieť!
[adsense]
Ostáva zodpovedať poslednú otázku. Naozaj sa oplatí investovať do tohto modelu o 5500€ viac ako do základnej motorizácie? Samozrejme, že áno! Dostávate ho už v strednom stupni výbavy Acenta, nemá vyššiu spotrebu pri normálnej jazde a taktiež poteší jeho dynamická stránka. Na druhej strane, ak chcete za podobnú cenu auto, čo to vie aj so zákrutami, potom odporúčam pozrieť sa po iných vozidlách.
Technické údaje:
Typ motoru/usporiadanie valcov | Zážihový / Radové |
Počet valcov/ventilov | 4 / 16 |
Zdvihový objem (cm3) | 1618 |
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) | 140 / 5600 |
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) | 240 / 1600 - 5200 |
Prevodovka typ/počet stupňov: | M / 6 |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 217 |
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h | 7,7 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): | 7,7 / 4,8 / 5,9 |
Spotreba počas testu (l/100km): | 7,8 |
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): | 4387 / 1768 / 1520 |
Batožinový priestor - min./max. (l): | 385 / 1395 |
Objem nádrže (l): | 46 |
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): | 1315 / 470 |