Predĺžená životnosť pre overený model

Pôvodné oznámenie hovorilo o ukončení výroby na konci roku 2025, no podľa najnovších informácií sa výroba predĺži až do roku 2026. Toto rozhodnutie je súčasťou širšej stratégie Mercedesu znížiť počet kompaktných modelov a sústrediť sa na modernejšie SUV, sedan CLA a nadchádzajúcu elektrickú platformu MMA . Vedenie deklaruje, že trieda A ostáva populárna v Európe, ale z globálneho hľadiska sa prioritne orientujú na modely s väčším potenciálom, napríklad v USA a Číne.

Mercedes-Benz Trieda A – Zdroj: Mercedes-Benz
Masový trh verzus stratégia luxusu

Ako vysvetlil CTO Markus Schäfer, úspora komplexity portfólia je kľúčová: „Musíme sa zamerať na modely, ktoré fungujú vo všetkých regiónoch“. A to znamená významný presun zdrojov od hatchbackov k SUV, sedanom a malým G-class modelom.

Mercedes-Benz Trieda A – Zdroj: Mercedes-Benz
Bez priameho nástupcu – čo sa udeje po roku2026?

Mercedes oficiálne nepotvrdil vývoj novej generácie triedy A. Produkcia sa zastaví v roku 2026 bez náhrady, čo znamená, že segment hatchbackov prestane byť v portfóliu značky prítomný. Namiesto toho Mercedes presúva silu do troch modelových rodín: CLA (sedan + shooting brake), GLA, GLB – všetky tieto modely budú odvodené z novej MMA platformy s hybridmi aj EV verziam.

Mercedes-Benz Trieda CLA – Zdroj: Mercedes-Benz
Keď chce trh niečo iné ako stratégia

Predĺženie výroby triedy A až do roku 2026 je výpoveďou o lojálnosti zákazníkov a ekonómii súčasného populárneho modelu. Napriek tomu je jasné, že Mercedes ukončuje éru hatchbackov a definitívne sa preskupuje na prémiové segmenty a elektrifikáciu. Viac ako predchodca tu však stoja záujemcovia o kompaktné luxusné vozidlá pred rozhodnutím: zostať pri triede A, prejsť na elegantnejší sedan CLA, alebo presunúť sa do SUV rodiny GLA/GLB? 

Zdieľaj:

Jerguš Horský

Zaujímajú ma autá, ktoré majú charakter – také, čo si nepodávajú ruku s priemerom. Sledujem techniku, dizajn, zvuk a aj to ako auto pôsobí, keď v ňom človek sedí. Nehľadám dokonalosť, ale výnimočnosť v detailoch, v prejave, v pocite. Auto pre mňa nie je len stroj – je to postava s vlastným príbehom, ktorá vie zaujať, prekvapiť alebo dokonca vybudovať rešpekt.