Výkonný hybridný pohon pre modernú éru

Pod kapotou nového Mercedesu AMG E53 sa nachádza prepracovaný 3,0-litrový radový šesťvalec s turbodúchadlom, ktorý je spojený s výkonným elektromotorom. Tento hybridný systém produkuje pôsobivých 577 koní, pričom v režime Race Start sa výkon zvyšuje až na 604 koní. Motor dosahuje krútiaci moment 750 Nm a prenáša svoj výkon na všetky štyri kolesá prostredníctvom deväťstupňovej prevodovky.

Pohľad na motor nového E53 AMG - Zdroj: Mercedes-AMG
Elektromotor s výkonom 161 koní je integrovaný priamo do prevodovky, zatiaľ čo 21 kWh batéria je umiestnená pod podlahou batožinového priestoru. Hoci to mierne znižuje prepravnú kapacitu v porovnaní so štandardným E-class kombi, poskytuje to možnosť čisto elektrického dojazdu, aj keď výrobca zatiaľ neuviedol presné hodnoty. Podobný sedan E53 ponúka dojazd približne 67km na čisto elektrický pohon.

Športový dizajn s prémiovou funkčnosťou

Dizajn nového E53 PHEV kombi nesie typické znaky AMG modelov - športový vzhľad s agresívnymi nárazníkmi, rozšírenými blatníkmi a veľkými kolesami. V štandardnej výbave dostanete 20-palcové päťlúčové kolesá, voliteľne si môžete vybrať 21-palcové disky. Interiér ponúka prvotriednu kvalitu s možnosťou čalúnenia z mikrovlákna a kože, štandardne je inštalovaný 17-reproduktorový zvukový systém Burmester.

E53 AMG - Zdroj: Mercedes-AMG
Ako sa porovnáva s konkurenciou?

V porovnaní s konkurenciou, ako sú Audi RS6 a BMW M5 Touring, Mercedes AMG E53 PHEV kombi výborne balancuje medzi výkonom a efektivitou. Zatiaľ čo Audi RS6 a BMW M5 Touring spoliehajú primárne na čistý spaľovací pohon s vyšším výkonom, Mercedes stavil na hybridnú technológiu, ktorá ponúka nielen pôsobivý výkon, ale aj možnosť čisto elektrického režimu pre každodenné jazdenie. 

E53 AMG - Zdroj: Mercedes-AMG
 Dostupnosť a cena

Mercedes-AMG E53 PHEV kombi bude k dispozícii v 12 farbách a na predaj bude v ponuke aj v limitovanej edícii "Edition 1" s jedinečnou farbou Manufaktur Alpine Grey a špecifickými prvkami interiéru. Cena zatiaľ nebola oznámená, ale očakáva sa, že bude začínať okolo 95 000 dolárov, čo je výrazne nižšie ako u spomínaných konkurentov. 

 

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.