Mercedes-Benz odhalil druhý model svojej novej generácie automobilov postavených na platforme MMA a ide o CLA Shooting Brake. Toto elektrické kombi sa pripojí k ponuke začiatkom roka 2026 a sľubuje zaujímavé kombinácie výkonu a úspornosti.

Nový Mercedes-Benz CLA Shooting Brake - Zdroj: Mercedes-Benz

Elektrický pohon v centre pozornosti

Nové CLA Shooting Brake bude spočiatku dostupné výlučne s elektrickým pohonom v dvoch verziách. Základná CLA 250+ ponúka 272 koní z jedného motora pri zadnej náprave, 85 kWh batériu a najdôležitejšie, dojazd až 761 kilometrov podľa WLTP. Výkonnejšia CLA 350 4Matic s dvojmotorovým pohonom poskytne 354 koní a dojazd 730 kilometrov.

Oba modely disponují pokročilou 800-voltovou architektúrou s možnosťou nabíjania výkonom až 320 kW na rýchlonabíjacích staniciach. Integrovaná 22 kW nabíjačka zabezpečí pohodlné nabíjanie doma.

Nový Mercedes-Benz CLA Shooting Brake - Zdroj: Mercedes-Benz

Väčšie rozmery, menší kufor

Oproti predchodcovi narástli rozmery vo všetkých smeroch. Dĺžka na 4723 mm, šírka na 1855 mm a výška na 1469 mm. Rázvor náprav sa predĺžil o 61 mm na 2790 mm. Paradoxne však batožinový priestor klesol o 30 litrov na 455 litrov, po sklopení zadných sedadiel ponúka 1290 litrov. Elektrickú verziu však dopĺňa predný kufor s objemom 101 litrov.

Nový Mercedes-Benz CLA Shooting Brake - Zdroj: Mercedes-Benz

Vylepšený interiér

Zaujímavou zmenou je návrat fyzických ovládačov na volante namiesto kapacitných tlačidiel. Interiér oživuje nová generácia infotainmentu s tromi displejmi, konkrétne 10,25-palcovým prístrojovým panelom, 14-palcovou stredovou obrazovkou a ďalším 14-palcovým displejom pre spolucestujúceho.

Nový Mercedes-Benz CLA Shooting Brake - Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes plánuje do dvanástich mesiacov rozšíriť ponuku o hybridné a plug-in hybridné verzie, čím uspokojí aj zákazníkov preferujúcich kombinovaný pohon.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.