Vtedajší skvost CLS bol svojou stavbou karosérie jedinečný, zrazu sme tu mali výrazné oživenie medzi sedanmi aj kupé vozidlami. Komu sa nepáčil všedný sedan triedy E a menej praktické kupé triedy E tiež nebolo po chuti, vznikla tretia možnosť CLS, ktorá spájala dva segmenty do jedného. Ako roky plynuli, na scéne sa objavovali automobily s podobnými črtami a CLS stratilo punc výnimočnosti.

V Nemecku si povedali, že opäť posunú automobilový priemysel dopredu a vytvorili menšiu odvodeninu od CLS, model CLA, ktorý vychádza z podvozkovej platformy novej triedy A. Nie je na Slovensku ani polroka a po tomto kúsku baží nejeden človek. Aby nie! Veď dizajn exteriéru je naozaj veľmi pútavý a znova jedinečný. Tak si trošku o tej nádhere popíšme.

Mercedes CLA 220 CDI 7G-DCT

V našom prípade CLA udieralo do oči skrz výraznú perleťovú bielu farbu, ktorej kontrastne sedeli čierne disky a všetko sa to zabalilo do športového paketu. CLA má veľa detailných vychytávok, všimnite si napríklad masku chladiča, okrem toho, že je obrovská, tak v nej dominujú chrómované časti, ktoré z diaľky pripomínajú diamanty. Posuňme sa pohľadom ku kraju prednej masky a vidíme rozmerné svetlomety s LED-diódami pre denné svietenie aj smerové ukazovatele.

Bočná línia asi najviac pripomína väčšie CLS, akurát CLA je o dosť kratšie, i keď 4,6 metra absolútne postačuje na stredný segment, avšak opticky sa zdá byť kompaktnejšie. Čierne disky s viaclúčovým zhotovením ledva vypĺňajú podbehy, čo je asi jediný rušivý vnem na exteriéri. Chcelo by to širšie gumy alebo aspoň sivé disky.

[adsense]

Zadok auta asi najviac vykresľujú LED-svetlomety, večer ukazujú pútavé obrysy. Mimo toho, náš model sa mohol pochváliť efektným zadným nárazníkom s implantovaným difúzorom a dvoma koncovkami výfuku. Osobne mi akurát prekážalo označenie vozidla, ale zákazník si môže pokojne pri kúpe auta jednoducho vybrať, či chce, aby každý vedel o akú motorizáciu ide alebo nie.

Mercedes CLA 220 CDI 7G-DCT

Cieľová skupina zákazníkov CLA je rozdelená na dve časti, tou prvou majú byť mladé páry s maximálne jedným dieťaťom, prípadne zákazníci s vyšším vekom, ktorí opäť nebudú využívať plnú prepravnú kapacitu auta. Práve preto si ma CLA omotalo, ja sa v tej prvej cieľovej skupine vidím a auto mi sadlo bez straty desiatky. Tu sa nedá hovoriť o dákom obmedzenom priestore na hlavy zadných sedadiel, či úzkom batožinovom priestore, pretože stačí jednoducho preskočiť do triedy C, kde je sedan, kombi a kupé.

Tento model si budú zväčša kupovať ľudia, ktorí si potrpia na štýl a opomenú menej miesta. Apropo až tak hrozné to ani zďaleka nie je. Ale pekne začneme od predných sedadiel. Nesedel som v najlacnejšej verzii, čo sa opäť odzrkadľuje na minime negatívnych pocitoch. Športové sedačky s integrovanými hlavovými opierkami obopnú rôznorodé postavy, až na tie zavalité, ktoré sa budú cítiť v aute riadne stiesnene. Avšak, pokiaľ sedí za volantom človek nižšej postavy, alebo naopak vyššej, usadí sa za volant pohodlne a nízko k zemi.

Mercedes CLA 220 CDI 7G-DCT

O palubnej doske a sedení nemá význam dlho písať, pretože pocity sa stotožňujú s triedou A, ktorú sme už skúšali tiež. Skrátka, CLA vám náramne sadne do rúk a cítite sa tu veľmi pohodlne, trocha športovo. Keď príde na riadenie, pochopíte, že hoci sedíte v pomerne lacnejšom exemplári z rodu hviezdicových, na jazdu to nemá vonkoncom negatívny vplyv. A predsa malá ergonomická vada sa našla! Medzera medzi výrezom predných dverí a bočnej výstuže po zatvorení má asi 1,5 cm šírku. Pôsobí to dosť škaredo.

Ešte pár slov k zadnej lavici a kufru. Škoda, že sa v Stuttgarte nerozhodli pre dve samostatné sedačky ako v prípade CLS. Naozaj tu nie je moc miesta a stredný pasažier sa aj po krátkej jazde zblázni, na hlavu ostáva pre krajných cestujúcich minimum miesta, a strednému skrz panoramatické okno dokonca chýba. Nohy si máte kam uložiť, ale príliš ich neroztiahnete. Preto sa hovorí o cieľovej skupine mladých s jedným dieťaťom. Vzadu to proste na dlhé cestovanie nevidím.

No a batožinový priestor? Úzky otvor, vysoká nakladacia hrana, zato však objem 470l poteší. Je to vlastne áčko s kufrom. Pokojne sem zabalíte veci na dovolenku, možno aj detský kočík.

Mercedes CLA 220 CDI 7G-DCT

Pohonné ústrojenstvo zabezpečoval naftový agregát 220 CDI a svoju silu prenášal atypicky pre Mercedes na prednú nápravu. Je to už tretí model značky, ktorý hrabe predkom. Pýtate sa určite, či to má nejaký zásadný vplyv na jazdné vlastnosti? V skutočnosti má, ale nie zlý, Ak vezmeme do úvahy, že výkon 125 kW nie je ešte problém prenášať na prednú nápravu, tak CLA drží stopu brilantne aj v zákrutách. Aby sa pocítili rozdielne vlastnosti zadnokolky a prednokolky, muselo by byť tých kilowattov podstatne viac pod kapotou.

Ako som už spomínal, riadenie je perfektné a čitateľné, kam zakrútite volantom, tam sa auto vyberie, a je jedno ako veľmi mu nakladáte. Zabudnite na pretáčavé sklony, ale ani nedotáčavosť sa často neprejavuje. Auto sa v dynamickom režime chová neutrálne. Na okresných cestách je s ním balada šoférovať, spolu s robotizovanou 7-stupňovou prevodovkou 7G-DCT rýchlo reaguje na zmeny štýlu jazdy. Obsahuje tri voliteľné režimy. „Eco“ - jazdí v čo najnižších otáčkach, „Sport“ - promptne reaguje na plyn a radí razantne bez oneskorenia, niekedy aj podrží vyšší stupeň a „Manual“ - radíte si sami pádlami pod volantom, tiež s minimálnym oneskorením.

Mercedes CLA 220 CDI 7G-DCT

Podvozok našej testovačky si nerozumel s cestami slovenského vidieku, či s ulicami hlavného mesta. Skrátka pritvrdené tlmenie v týchto zemepisných šírkach je na plač, CLA nadskakuje a roní slzy za vyžehleným asfaltom. Preto odporúčam upustiť od investície športového podvozka a radšej si dopriať viac luxusu z výbavy.

S nami testovanou motorizáciou a prevodovkou budete spokojní. Z miesta štartuje vždy rýchlo, pričom spotrebu si uchováva minimálnu. Okrem toho poteší fakt, že CLA stojí v základe o polovicu menej ako CLS a nie ste ochudobnený o štýl.

Technické údaje:

Typ motoru/usporiadanie valcov Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov 4 / 16
Zdvihový objem (cm3) 2143
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) 125 / 3400 - 4000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) 350 / 1400 - 3400
Prevodovka typ/počet stupňov: A / 7
Maximálna rýchlosť (km/h): 230
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h 8,2
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 5,3 - 5,6 / 3,6 - 3,8 / 4,2 - 4,5
Spotreba počas testu (l/100km): 6,1
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4630 / 1777 / 1432
Batožinový priestor - min./max. (l): 470 / -
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1450 / 555

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.