A medzi tými krikľavejšími verzia CLK 200 Kompressor z roku 2001 pôsobila ako pokojný džentlmen v miestnosti plnej výstredných ľudí.

Zlatá stredná cesta v kupé svete

CLK tejto generácie (C208) vychádzal technicky z triedy C, no vizuálne aj postavením bol medzi C a E – ideálny kompromis medzi praktickosťou a šmrncom. Nie úplne športiak, nie úplne luxusná jachta, ale príjemne vyvážené kupé, ktoré si netreba mýliť s niečím, čím nechce byť. 

Verzia 200 Kompressor s preplňovaným štvorvalcom o objeme 2,0 litra ponúkala približne 163 koní –na papieri teda neohurovala, v realite to však bolo dostatočné, i keď nie ideálne na všetko, čo toto auto chcelo ponúknuť. Ticho, kľudne, uhladene. Presne tak, ako sa od Mercedesu očakávalo.

 

Mercedes-Benz CLK 200 Kompressor - Zdroj: Klasykagatunku.pl
Jazda bez stresu – s dávkou angažovanosti

Mal som možnosť stráviť s týmto autom pár dní. A priznám sa – vlastne mi to úplne stačilo, aby som pochopil, o čo tu ide. Nie je to auto na dokazovanie si ega. Ani na večerné zrazy, kde sa hodnotí všetko, len nie to podstatné a nosné. Ak si sadnete, pripútate sa a zavriete dvere – všetko je akosi v poriadku. Pocit prémiovosti tam bol. 

Sedadlá, volant, jemne poddajný podvozok... Každý detail pôsobil, akoby sa Mercedes snažil povedať: „Neponáhľaj sa. Užívaj si.“ No úprimne – táto karoséria by si zaslúžila silnejší agregát. Štvorvalcový 200 Kompressor síce odvádza poctivú robotu a pre bežnú jazdu úplne stačí, ale pri takej elegantnej karosérii človek tak trochu túži po výraznejšom výkone a zvuku. 

Mercedes-Benz CLK 200 Kompressor - Zdroj: Klasykagatunku.pl
Zaujímavosťou však bolo, že tento konkrétny kus mal manuálnu prevodovku, čo v prípade Mercedesu kupé nebolo až také bežné. Dodávalo to jazde o čosi viac priameho kontaktu – a hoci k autu pasuje skôr automatický pokoj, manuál mu vdýchol štipku vodičskej angažovanosti. 

Dizajn, ktorý nie je hlasný, ale hovorí jasne

Mercedes CLK nikdy nebol dizajnový extrém. Jeho línie sú jednoduché, bez agresie, bez ostentatívnych výčnelkov. Ale práve táto striedmosť robí z tohto kupé kúsok, ktorý nestarne. Je to auto, ktoré by si dnes niekto kúpil aj bez toho, aby cítil potrebu meniť disky či lepiť fóliu. S decentnými chrómovými detailmi, bezrámovými oknami a klasickým profilom kupé sa CLK držal tradície, no zároveň neostal zaseknutý v minulosti.

 

Mercedes-Benz CLK 200 Kompressor - Zdroj: Klasykagatunku.pl
Youngtimer pre pokojné duše s chuťou na štýl

Dnes je CLK 200 Kompressor tak trochu nenápadný klenot. Nevyhľadávajú ho zberatelia ako zúfalý svätý grál, ale keď sa objaví v dobrej kondícii, zaslúži si uznanie. Pretože je to jeden z posledných „pravých Mercedesov“, ktoré stavili na pohodlie, nie prehnanú digitalizáciu. A to, že išlo o strednú cestu v ponuke kupé, mu dnes paradoxne hrá do karát. Nie je to prestrelený AMG, ale práve preto si ho môžete dovoliť – a užiť. Bez stresu, bez výčitiek, s pokojom.

Mercedes-Benz CLK 200 Kompressor - Zdroj: Klasykagatunku.pl
V nedávnej dobe bol tento konkrétny kúsok v ponuke u našich susedov v Poľsku. V prípade, že je tento kus auta na Vašom „wishliste“, odporúčame sledovať ponuku a možno sa vyskytne podobný kúsok.

Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...